Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Yaşam Desteği ve Uygulamaları | SHM206 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tülay ÇIKRIK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Erhan ARIKAN |
Amaç |
İleri yaşam desteği becerilerinin geliştirilmesi, yetişkin ve pediatrik ileri yaşam desteği ile ilgili yeterli bilgi ve uygulamanın öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
1. Giriş, amaç ve öğrenme hedefleri 2. Erişkinde ileri yaşam desteği 3. Erişkinde ileri yaşam desteği ve uygulama 4. Çocukta ileri yaşam desteği 5. Çocukta ileri yaşam desteği ve uygulama 6. Yeni doğan ileri yaşam desteği ve uygulama 7. Ara değerlendirme 8.Kritik durumdaki hastanın tanınması ve alınacak önlemler 9.Özel Durumlarda Kardiyak arrest 10.Temel ve ileri havayolu uygulamaları 11.Resüsitasyon araçları ve uygulamaları 12.Zor hava yolu yönetimi 13. En sık karşılaşılan EKG vakaları 14.Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Emergency Medicine Clinical Essentials (Second Edition), James G ADAMS
Rosen’s Emergency Medicine Concepts And Clinical Practices, Ron M WALLS MD Tintinalli’s Emergency Medicine A Comprehensive Study, Guide Judith E TINTINALLI 4. Cander Acil Tıp Temel Başvuru Kitabı, ProfDr Başar CANDER 1. 1.Topjian AA, Raymond TT, Atkins D, et al. Part 4: Pediatric Basic and Advanced Life Support: 2020 AmericanHeartAssociationGuidelinesforCardiopulmonaryResuscitationandEmergencyCardiovascularCare. Circulation. PublishedonlineOctober 20, 2020. doi:10.1161/cir.0000000000000901 Walls RM, Brown CA III, Bair AE, Pallin DJ. EmergencyAirway Management: A Multi-Center Report of 8937 EmergencyDepartmentIntubations. TheJournal of EmergencyMedicine. PublishedonlineOctober 2011:347-354. doi:10.1016/j.jemermed.2010.02.024 Debabrata M. https://www.acc.org/latest-in-cardiology/ten-points-to-remember/2020/08/28/20/42/2020-esc-guidelines-for-acute-coronary-syndromes-esc-2020. acc.org. PublishedAugust 29, 2020. AccessedOctober 15, 2020. https://www.acc.org/latest-in-cardiology/ten-points-to-remember/2020/08/28/20/42/2020-esc-guidelines-for-acute-coronary-syndromes-esc-2020 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, amaç ve öğrenme hedefleri | Ders |
2 | Erişkinde ileri yaşam desteği | Ders |
3 | Erişkinde ileri yaşam desteği ve uygulama | Ders |
4 | Çocukta ileri yaşam desteği | Ders |
5 | Çocukta ileri yaşam desteği ve uygulama | Ders |
6 | Yeni doğan ileri yaşam desteği ve uygulama | Ders |
7 | Ara değerlendirme | Ders |
8 | Kritik durumdaki hastanın tanınması ve alınacak önlemler | Ders |
9 | Özel Durumlarda Kardiyak arrest | Ders |
10 | Temel ve ileri havayolu uygulamaları | Ders |
11 | Resüsitasyon araçları ve uygulamaları | Ders |
12 | Zor hava yolu yönetimi | Ders |
13 | En sık karşılaşılan EKG vakaları | Ders |
14 | Vaka tartışması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bebek, çocuk ve yetişkin temel yaşam desteği uygulamalarını bilir ve uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel ve ileri havayolu sağlama becerisine sahip olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Kritik durumdaki hastayı tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Pediatrik ve erişkin hastalarda ileri yaşam desteği uygulamalarını bilir ve uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Ritim bozukluklarını tanır ve gerekli tedaviyi uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bebek, çocuk ve yetişkin temel yaşam desteği uygulamalarını bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel ve ileri havayolu sağlama becerisine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kritik durumdaki hastayı tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pediatrik ve erişkin hastalarda ileri yaşam desteği uygulamalarını bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ritim bozukluklarını tanır ve gerekli tedaviyi uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |