EN
  • Anasayfa
  • SHM206 İleri Yaşam Desteği ve Uygulamaları (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHM206 - İleri Yaşam Desteği ve Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Yaşam Desteği ve Uygulamaları SHM206 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Tülay ÇIKRIK
Ders Veren Öğr. Gör. Nurhan KAŞIKÇIOĞLU
Amaç

İleri yaşam desteği becerilerinin geliştirilmesi, yetişkin ve pediatrik ileri yaşam desteği ile ilgili yeterli bilgi ve uygulamanın öğretilmesidir.

Ders İçeriği

1. Giriş, amaç ve öğrenme hedefleri 2. Erişkinde ileri yaşam desteği 3. Erişkinde ileri yaşam desteği ve uygulama 4. Çocukta ileri yaşam desteği 5. Çocukta ileri yaşam desteği ve uygulama 6. Yeni doğan ileri yaşam desteği ve uygulama 7. Ara değerlendirme 8.Kritik durumdaki hastanın tanınması ve alınacak önlemler 9.Özel Durumlarda Kardiyak arrest 10.Temel ve ileri havayolu uygulamaları 11.Resüsitasyon araçları ve uygulamaları 12.Zor hava yolu yönetimi 13. En sık karşılaşılan EKG vakaları 14.Vaka tartışması; konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Emergency Medicine Clinical Essentials (Second Edition), James G ADAMS
Rosen’s Emergency Medicine Concepts And Clinical Practices, Ron M WALLS MD
Tintinalli’s Emergency Medicine A Comprehensive Study, Guide Judith E TINTINALLI
4. Cander Acil Tıp Temel Başvuru Kitabı, ProfDr Başar CANDER
1. 1.Topjian AA, Raymond TT, Atkins D, et al. Part 4: Pediatric Basic and Advanced Life Support: 2020 AmericanHeartAssociationGuidelinesforCardiopulmonaryResuscitationandEmergencyCardiovascularCare. Circulation. PublishedonlineOctober 20, 2020. doi:10.1161/cir.0000000000000901
Walls RM, Brown CA III, Bair AE, Pallin DJ. EmergencyAirway Management: A Multi-Center Report of 8937 EmergencyDepartmentIntubations. TheJournal of EmergencyMedicine. PublishedonlineOctober 2011:347-354. doi:10.1016/j.jemermed.2010.02.024
Debabrata M. https://www.acc.org/latest-in-cardiology/ten-points-to-remember/2020/08/28/20/42/2020-esc-guidelines-for-acute-coronary-syndromes-esc-2020. acc.org. PublishedAugust 29, 2020. AccessedOctober 15, 2020. https://www.acc.org/latest-in-cardiology/ten-points-to-remember/2020/08/28/20/42/2020-esc-guidelines-for-acute-coronary-syndromes-esc-2020
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 64
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,51
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, amaç ve öğrenme hedefleri Ders
2 Erişkinde ileri yaşam desteği Ders
3 Erişkinde ileri yaşam desteği ve uygulama Ders
4 Çocukta ileri yaşam desteği Ders
5 Çocukta ileri yaşam desteği ve uygulama Ders
6 Yeni doğan ileri yaşam desteği ve uygulama Ders
7 Ara değerlendirme Ders
8 Kritik durumdaki hastanın tanınması ve alınacak önlemler Ders
9 Özel Durumlarda Kardiyak arrest Ders
10 Temel ve ileri havayolu uygulamaları Ders
11 Resüsitasyon araçları ve uygulamaları Ders
12 Zor hava yolu yönetimi Ders
13 En sık karşılaşılan EKG vakaları Ders
14 Vaka tartışması Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bebek, çocuk ve yetişkin temel yaşam desteği uygulamalarını bilir ve uygular. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Temel ve ileri havayolu sağlama becerisine sahip olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Kritik durumdaki hastayı tanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Pediatrik ve erişkin hastalarda ileri yaşam desteği uygulamalarını bilir ve uygular. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Ritim bozukluklarını tanır ve gerekli tedaviyi uygulayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Bebek, çocuk ve yetişkin temel yaşam desteği uygulamalarını bilir ve uygular. - - - - - - - - - - - - -
Temel ve ileri havayolu sağlama becerisine sahip olur - - - - - - - - - - - - -
Kritik durumdaki hastayı tanır - - - - - - - - - - - - -
Pediatrik ve erişkin hastalarda ileri yaşam desteği uygulamalarını bilir ve uygular. - - - - - - - - - - - - -
Ritim bozukluklarını tanır ve gerekli tedaviyi uygulayabilir. - - - - - - - - - - - - -