Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı | SHM104 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Tülay ÇIKRIK |
Amaç |
Bu dersin sonunda öğrenci; Halk sağlığı kavramını, sağlığı korumada temel ilkeleri, sağlık hizmetlerinin ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu öğrenecek, toplumda görülen önemli sağlık sorunlarında halk sağlığı yaklaşımını kavrayacaktır |
Ders İçeriği |
Halk Sağlığı Kavramı, Sağlık Hizmetleri /Sağlık Yönetimi, Demografi / Sağlık Göstergeleri, Kronik Hastalıkların Kontrolü, Üreme Sağlığı, Çocuk Sağlığı, Çevre Sağlığı, İş Sağlığı, Bağışıklama, Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi, Beslenme, Madde Kullanımı |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halk Sağlığı Kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Sağlık Hizmetleri /Sağlık Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Demografi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Sağlık Göstergeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Kronik Hastalıkların Kontrolü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Aile Planlaması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Üreme Sağlığı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Çocuk Sağlığı | Ders Beyin Fırtınası |
10 | Çevre Sağlığı | Ders Beyin Fırtınası |
11 | İş Sağlığı | Ders Beyin Fırtınası |
12 | Bağışıklama | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi, Madde Kullanımı | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Final | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halk sağlığı kavramını ve sağlığı korumada temel ilkeleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sağlık hizmetlerini tanımlar ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tıbbi deontolojinin temel ilkelerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Üreme sağlığı, çocuk sağlığı, çevre sağlığı, toplum beslenmesi, iş sağlığı, bağışıklama, kazalar ve ilk yardım eğitiminin önemi, kronik hastalıkların kontrolü ve madde kullanımı gibi toplumda görülen önemli sağlık konularında halk sağlığı yaklaşımını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halk sağlığı kavramını ve sağlığı korumada temel ilkeleri açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Sağlık hizmetlerini tanımlar ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu açıklar. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Tıbbi deontolojinin temel ilkelerini açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 |
Üreme sağlığı, çocuk sağlığı, çevre sağlığı, toplum beslenmesi, iş sağlığı, bağışıklama, kazalar ve ilk yardım eğitiminin önemi, kronik hastalıkların kontrolü ve madde kullanımı gibi toplumda görülen önemli sağlık konularında halk sağlığı yaklaşımını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |