EN
SHM201 - Acil Serviste ve Ambulansta Miyokard İnfarktüsüne Yaklaşım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Acil Serviste ve Ambulansta Miyokard İnfarktüsüne Yaklaşım SHM201 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ
Amaç

Miyokard İnfarktüsünü Hızlı Bir Şekilde Tanımak Ve Hastayı Kurtarmak İçin Gerekli Müdahaleleri Yapmak İle İlgili Yeterlikleri Kazandırmak Amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kalbin Anatomisi, Kalbin Fizyolojisi, Ağrı Fizyopatolojisi, Pıhtılaşma Mekanizması, Kardiyovasküler Sistemi Değerlendirmek, Göğüs Ağrılı Hastayı Değerlendirmek, Miyokard İnfarktüsünün Hastane Öncesi Değerlendirilmesi, Miyokard İnfarktüsünde Hastane Öncesi Tedavi, Miyokard İnfarktüsünün Acil Serviste Değerlendirilmesi, Miyokard İnfarktüsünün Acil Serviste Tedavisi, Miyokard İnfarktüsünde Trombolitik Tedavi, Miyokard İnfarktüsünde İnvaziv Girişimler ve Miyokard İnfarktüsünde Erken Dönemde Risk Tayini, Risk Derecelerinin Belirlenmesi

Ders Kaynakları Ders sunum notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 60
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,35
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kalbin Anatomisi, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Kalbin Fizyolojisi, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Ağrı Fizyopatolojisi, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Pıhtılaşma Mekanizması, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Kardiyovasküler Sistemi Değerlendirmek, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Göğüs Ağrılı Hastayı Değerlendirmek, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Miyokard İnfarktüsünün Hastane Öncesi Değerlendirilmesi, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Miyokard İnfarktüsünde Hastane Öncesi Tedavi, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Miyokard İnfarktüsünün Acil Serviste Değerlendirilmesi, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Miyokard İnfarktüsünün Acil Serviste Tedavisi, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Miyokard İnfarktüsünde Trombolitik Tedavi, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Miyokard İnfarktüsünde İnvaziv Girişimler , Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Miyokard İnfarktüsünde Erken Dönemde Risk Tayini, Risk Derecelerinin Belirlenmesi. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Miyokard İnfarktüsünü Hastane Öncesi Değerlendirilmek ve Tedavisini Yapmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Miyokard İnfarktüsünü Acil Serviste Değerlendirilmek ve Tedavisini Yapmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Miyokard İnfarktüsünde Erken Dönemde Risk Tayini ve Risk Derecelerini Belirlemek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Miyokard İnfarktüsünü Hastane Öncesi Değerlendirilmek ve Tedavisini Yapmak. 5 - - - - - - - - - - - -
Miyokard İnfarktüsünü Acil Serviste Değerlendirilmek ve Tedavisini Yapmak. 5 - - - - - - - - - - - -
Miyokard İnfarktüsünde Erken Dönemde Risk Tayini ve Risk Derecelerini Belirlemek. 5 - - - - - - - - - - - -