EN
  • Anasayfa
  • İAY206 Acil Hasta Bakımı III (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İAY206 - Acil Hasta Bakımı III
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Acil Hasta Bakımı III İAY206 4 4 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ
Amaç

Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek, Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak, Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak, Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak, Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak, Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek, Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak, Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek, Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak, Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak İle İlgili Yeterlikleri Kazandırmak Amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek, Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak, Gebelik, Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak, Lohusalık, Yenidoğanı değerlendirme, Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak, Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak, Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek, Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak, Geriatrik Hastaları Değerlendirmek, Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak, Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak.

Ders Kaynakları Hastane Öncesi Acil Hasta Bakımı Cilt: 2, Editör: Ali EKŞİ, Kitapana Yayınevi
Paramedikler için Hastane Öncesi Acil Tıp, Editörler:Prm. Süleyman Yavuz , Uzm. Dr. Gülşah Yavuz, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 124
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim hedefleri Ders
2 Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek Ders
3 Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak Ders
4 Gebelik Ders
5 Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak, Lohusalık Ders
6 Yenidoğan Ders
7 Obstetrik Aciller Ders Küçük Grup Tartışması
7 Obstetrik Aciller Ders Küçük Grup Tartışması
9 Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak Beyin Fırtınası Ders
10 Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek Ders
11 Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak Ders
12 Geriatrik Hastaları Değerlendirmek Beyin Fırtınası Ders
13 Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak Ders
14 Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak Tartışmalı Ders Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Pediatrik Hastaları Değerlendirmek Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Geriatrik Hastaları Değerlendirmek Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak 5 5 2 5 2 4 4 5 5 5 4 3 3
Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 5 5 2 5 2 4 4 5 5 5 4 3 3
Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak 5 5 2 5 2 4 4 5 5 5 4 3 3
Pediatrik Hastaları Değerlendirmek Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak 5 5 2 5 2 4 4 5 5 5 4 3 3
Geriatrik Hastaları Değerlendirmek Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak 5 5 2 5 2 4 4 5 5 5 4 3 3