EN
  • Anasayfa
  • İAY208 Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları II (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İAY208 - Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları II İAY208 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Esra ÖZER
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Esra ÖZER
Amaç

Öğrencilerin yaptıkları tüm Acil uygulamalarda Aseptik yöntemleri kullanabilmeleri ve sistemlere göre oluşan acil durumlarda müdahale ve tedavi yapabilmeleri.

Ders İçeriği

Acil ekipmanları ve ekipmanların kullanımı,Asepsi, Antisepsi,Bireysel hijyende acil bakım elemanının bilmesi gereken kurallarDeprem ve Acil yardım uygulamaları; Sel ve Acil yardım uygulamaları,KBRN,Yangın ve Acil yardım uygulamaları,Türkiye de acil yardım , ilgili kuruluşlar ve organizasyonlar; Dünya da acil yardım , ilgili kuruluşlar ve organizasyonlar, Geriatrik aciller

Ders Kaynakları Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 8 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hastane öncesi acil bakım, vital bulgular, hastanın alanda muayenesi ve kanama kontrolü Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
2 Şoktaki hastanın bakım kriterleri Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
3 Triage(ayrım-triyaj) kuralları, uygulanması I Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
4 Triage(ayrım-triyaj) kuralları, uygulanması II Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
5 İlaç uygulama yöntemleri I Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
6 İlaç uygulama yöntemleri II Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
7 Jinekolojik aciller Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
8 Ara sınav, Jinekolojik aciller Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
9 Hamilelik ve doğumda acil bakım uygulamaları Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
10 Pediatrik acillerinde değerlendirme ve bakım Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
10 Pediatrik acillerinde değerlendirme ve bakım Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
12 Psikiyatrik acillerinde değerlendirme ve bakım Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
13 Gastrointestinal sistem acilleri Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
14 Batın ve genital bölge yaralanmalarının değerlendirilmesi ve acil bakımı; Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Alanda hastanın muayenesini yaparak değerlendirir Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Triyaj yaparak en acil hastalara öncelikli müdahalede bulunur. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Şoktaki hastaya acil müdahale eder Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Acil doğum yaptırır. Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Alanda hastanın muayenesini yaparak değerlendirir 3 3 3 4 4 4 4 4 4 3 3 3 4
Triyaj yaparak en acil hastalara öncelikli müdahalede bulunur. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Şoktaki hastaya acil müdahale eder 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3 3 4
Acil doğum yaptırır. Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3 4