EN
  • Anasayfa
  • İAY205 EKG II (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İAY205 - EKG II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
EKG II İAY205 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Fatma TOPAL
Amaç

Normal ve patolojik ritimlerin incelenmesi, değerlendirilmesi ile EKG analizi becerisinin kazandırılmasını içerir.

Ders İçeriği

Elektrokardiyogram (EKG) kalbin durumu ile ilgili bilgi veren ve tıbbi alanda yaygın olarak kullanılan bir tekniktir. Acil ve kronik durumlarda hayati tehlikeyi tespit ve acilen bertaraf için bu yönteme başvurulur. Bu yöntem ayrıca ileri düzey kalp ve damar hastalıklarının tanısında ön safhayı oluşturur. Sağlık Hizmetlerinde çalışan kişilerin EKG ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmaları gerekir. Bu nedenle ders bu bilgi ve beceriyi kazandırmak amacı ile EKG’deki dalgaların oluşumu,EKG örneklerinin hangi prensiplere göre değerlendirileceği, normal ve anormal EKG örneklerinin tanımlanmasını içermektedir.

Ders Kaynakları Öğretim elemanı ders sunumları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 EKG’nin Temel İlkeleri, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
2 EKG Kaydı, Otonom Sinir Sistemi, Hız, Ritim (Aritmiler, Bloklar) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
3 Kardiyak Aks, Kardiyak Hipertrofinin EKG Bulguları, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
4 İnfarktüs ve EKG Bulguları, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
5 KOAH ve EKG Bulguları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
6 Pulmoner Emboli ve EKG Bulguları, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
7 Hipo-Hiperpotasemi ve EKG Bulguları I, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
8 Ara sınav Hipo-Hiperpotasemi ve EKG Bulguları II Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
9 Hipo-Hiperkalsemi ve EKG Bulguları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
10 Digitaller ve EKG Bulguları, Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
11 Kardiyak Transplantasyon ve EKG Bulguları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
12 Vaka Çalışmaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
12 Vaka Çalışmaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
12 Vaka Çalışmaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Normal ritimleri tanıyabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Patolojik ritimleri tanıyabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
EKG analizi yapabillir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Normal ritimleri tanıyabilir. 5 5 3 4 2 3 4 2 4 2 3 2 2
Patolojik ritimleri tanıyabilir. 5 5 3 4 2 3 4 2 4 2 3 2 2
EKG analizi yapabillir 5 5 3 4 2 3 4 2 4 2 3 2 2