Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Acil Sağlık Hizmetleri I | İAY105 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Tartışmalı ders, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması,yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tülay ÇIKRIK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Tülay ÇIKRIK |
Amaç |
Acil sağlık hizmetleri dersinin amacı: öğrenciye yönetmelikleri, mevzuatları, acil sevisin yapısı ve işleyişi hakkında bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek,Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek,Türkiye’de Acil sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuatı değerlendirmek,Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek,Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek,Ambulans ve Acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak. |
Ders Kaynakları |
Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği e-Mevzuat (Erişim tarihi: 15.10.2018)
-Sözen C; “İlk Yardım ve Acil Bakım”.,Sistem matbaacılık, Göktuğ Basım Yayın; İstanbul, 2006. Kocatürk C; “Yeni Kılavuza Göre Düzenlenmiş İlkyardım Kitabı”., Tumer Eğitim Yayıncılık Ltd. Şti, Ohan matbaacılık, 4. Baskı, İstanbul,2005. Şelimen D; Kuğuoğlu S; Aslan E. F; Olgun N;, “Acil Bakım”. Yüce A.Ş, Tavaslı matbaası, Genişletilmiş 3. Baskı, İstanbul, Mart 2004 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 4 | 1 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 1 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 9 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 9 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 4 | 1 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 3 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri | |
2 | Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | |
3 | Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | |
4 | Türkiye’de Acil sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuatı değerlendirmek | |
5 | Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinin teşkilat yapısını değerlendirmek | |
6 | Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek | |
8 | Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek | |
6 | Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak | |
10 | Olay Yeri Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Acil Sağlık Hizmetlerinde Görev Akışı ve İşleyişi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
12 | Kendi güvenliğini sağlamak | |
13 | Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak | |
14 | Ambulans ve Acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak | |||
Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek | |||
Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | |||
Görev Organizasyonu yapmak | |||
Türkiye’de Ambulans donanımlarını ayırt etmek | |||
Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek | |||
Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak | |||
Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek | |||
Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | |||
Kendi güvenliğini sağlamak | |||
Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak | 5 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 |
Görev Organizasyonu yapmak | 5 | 3 | 1 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Türkiye’de Ambulans donanımlarını ayırt etmek | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 4 | 3 | 1 |
Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 |
Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | 3 |
Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Kendi güvenliğini sağlamak | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 |