Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Acil Sağlık Hizmetleri II | İAY106 | 2 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tülay ÇIKRIK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ |
Amaç |
Acil Sağlık Hizmetleri II dersinde; Afetlerde temel korunma prensiplerine uymak ve acil bakım uygulamak, triyaj, kbrn riskini değerlendirmek ve yangın önleme ve yangınla mücadele etmek konusunda yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Afetlerde Acil Bakım Uygulamak,Triyaj,KBRN Riskini Değerlendirmek,Biyolojik Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak,Kimyasal Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak,Nükleer, Radyoaktif Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak,Personel Güvenliği,Yangınla Mücadele Etmek,Denizde Kişisel Can Kurtarma Tekniklerini Uygulamak |
Ders Kaynakları |
Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri (Paramedik) için Temel Konular ve Tedavi Yaklaşımları, Ema Tıp Kitabevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
10
|
Ek Dersler
|
10
|
Kategori
|
10
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
10
|
Temel Meslek Dersleri
|
10
|
Uygulama Dersleri
|
10
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 4 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | |
2 | Afetlerde Temel Korunma Prensiplerine Uymak | |
3 | Afetlerde Acil Bakım Uygulamak | |
4 | Triyaj | |
5 | KBRN Riskini Değerlendirmek | |
6 | Biyolojik Kaza Ve Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
7 | Kimyasal Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak | |
8 | Ara Sınavı | |
9 | Nükleer, Radyoaktif Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak | |
10 | Personel Güvenliği ve Sorumluluk Kazanmak | |
11 | Yangın Önleme ve Yangımla Mücadele | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
12 | İtfaiye Organizasyonu ve Olay Yeri Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Adli Olaylar ve Paramedik | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
14 | Denizde Kişisel Can Kurtarma Tekniklerini Uygulayabilmek | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yangın Önleme Ve Yangınla Mücadele Etmek - Denizde Kişisel Can Kurtarma Tekniklerini Uygulamak | |||
Biyolojik Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, - Kimyasal Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, - Nükleer, Radyoaktif Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, | |||
Triyaj, KBRN Riskini Değerlendirmek, | |||
Afetlerde Temel Korunma Prensiplerine Uymak Ve Acil Bakım Uygulamak, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yangın Önleme Ve Yangınla Mücadele Etmek - Denizde Kişisel Can Kurtarma Tekniklerini Uygulamak | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Biyolojik Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, - Kimyasal Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, - Nükleer, Radyoaktif Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Triyaj, KBRN Riskini Değerlendirmek, | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Afetlerde Temel Korunma Prensiplerine Uymak Ve Acil Bakım Uygulamak, | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |