EN
  • Anasayfa
  • İAY201 Mesleki Uygulama I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İAY201 - Mesleki Uygulama I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki Uygulama I İAY201 3 0 + 8 8,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Fatma TOPAL Öğr. Gör. Tülay ÇIKRIK Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ
Amaç

Mesleki Uygulama dersinde; EKG çekmek ve ritim tanılamak, Protokolde belirlenen acil ilaçları kullanmak ve ilgili algoritmaları uygulamak ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması, Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Hasta Veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, Şokta Acil Bakım Uygulamak, Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Hasta Veya Yaralıları Taşımak, Özellikli Travma Vakalarına Acil Bakım Uygulamak, Aracı Tanımak Ve Kullanıma Hazır Tutmak, Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak İle İlgili Yeterlikleri Kazandırmak Amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Dersin Tanıtımı: Giriş , Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Dezenfeksiyon, Hasta veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, Şokta Acil Bakım Uygulamak, Hasta veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Hasta Yaralıyı Taşıma Teknikleri, Özellikli Travma Vakalarına Acil Bakım Uygulamak, Aracı Tanımak ve Kullanıma Hazır Tutmak, Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 1, Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 2, Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 3.

Ders Kaynakları Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
100
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 7 14 98
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 7 14 98
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 204
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Tanıtımı: Giriş , Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Sınıf Dışı Çalışma
2 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak,
3 Dezenfeksiyon
4 Hasta Veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak,
5 Şokta Acil Bakım Uygulamak
6 Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Sınıf Dışı Çalışma Gösterim
7 Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri
9 Hasta Yaralıyı Taşıma Teknikleri Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
10 Özellikli Travma Vakalarına Acil Bakım Uygulamak
11 Aracı Tanımak ve Kullanıma Hazır Tutmak
12 Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 1
13 Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 2
14 Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 3
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ekg çekimi yapmak ve değerlendirmek, Yetişkin ve çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamak Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Hasta Veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Özellikli travma olgularına acil bakım, Ambulansı tanımak ve kullanıma hazır tutmak. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Merkezi ve periferik sinir sistemi, Erkek ve kadın genito-üriner sistemyapılarını tanımlayabilir. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Şokta Acil Bakım Uygulamak,Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Tek Kişi ile, iki kişi ile Hasta Veya Yaralıları Taşımak, Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Ekg çekimi yapmak ve değerlendirmek, Yetişkin ve çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamak 3 4 5 4 4 5 4 4 5 5 3 5 4
Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Hasta Veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, 3 4 4 4 4 5 5 4 3 5 4 4 4
Özellikli travma olgularına acil bakım, Ambulansı tanımak ve kullanıma hazır tutmak. 4 4 4 5 4 5 5 3 4 5 4 4 3
Merkezi ve periferik sinir sistemi, Erkek ve kadın genito-üriner sistemyapılarını tanımlayabilir. 5 5 2 5 3 3 3 2 2 3 3 3 2
Şokta Acil Bakım Uygulamak,Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Tek Kişi ile, iki kişi ile Hasta Veya Yaralıları Taşımak, 4 4 4 5 4 5 5 3 4 5 4 4 3