Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Etiği | SHM102 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tülay ÇIKRIK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Tülay ÇIKRIK |
Amaç |
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Etik ve ahlak kavramlarını, etik kurallar, ahlaki değerler, etik toplum ilişkisi, bireyde etik davranışı etkileyen faktörler, etik sistemleri, ahlakın oluşmasında rol oynayan faktörler, meslek etiği kavramı, etik karar verme, etik kurullar, etik ikilem, etik sorun. |
Ders İçeriği |
Bu ders etiğin kavramsal çerçevesi, mesleki etik değerler, mesleki etik ilke ihlalleri ve mesleki sorumlulukları içerir. |
Ders Kaynakları |
Etik-ahlak felsefesi Yazar: Doğan Özlem İnkılap Kitapevi Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik Yazar:Dietrich v. Engelhardt-Nobel Tıp Kitabevi Hasta Hakları Yazar:Tevfik Özlü- Timaş
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek | |
2 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. | |
3 | Etik sistemlerini incelemek | |
4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerle etik sistemleri karşılaştırmak. | |
5 | Moral Belirsizlik, Moral Sorun, Moral İkilem | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Etik Teorilere Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kant Etiği ve Aristo Etiği | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Etik İlkeler ve Etik Karar Verme | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Acil Servis ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Triyaj ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Resüsitasyon ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Ötenazi, Terminal Dönem ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Tıbbı Hata ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Etik Kurullar ve Etik Kurulların Tıptaki Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. | |||
Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | |||
Mesleki etik ilkelere uyar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 |
Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 |
Mesleki etik ilkelere uyar. | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 |