EN
  • Anasayfa
  • SHM204 Farmakoloji (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHM204 - Farmakoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Farmakoloji SHM204 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sıdıka GENÇ
Amaç

Öğrenci, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi ve diğer vücut sistemlerine etkili ilaç çeşitlerini uygulayabilecektir.

Ders İçeriği

Kardiyotonik Glikozidler,Antiaritmik İlaçlar,Antianginal İlaçlar,Adrenerjik Agonist Ve Antagonist İlaçlar,Santral Sinir Sistemi İlaçlar,Otonom Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar,Solunum Sistemine Etkili İlaçlar Sindirim Sistemine Etkili İlaçlar,Endokrin Sisteme Etkili İlaçlar,Üriner Sistem İlaçları, Hemolitik Kemoterapotik İlaçlar,Diğer Vucut Sistemlerine Etkili İlaçlar,Diğer Vucut Sistemlerine Etkili İlaçlar, Diğer Vucut Sistemlerine Etkili İlaçlar

Ders Kaynakları Farmalist(Türkiye İlaç Rehberi)2012.
Lippincott Farmakoloji, 3. Baskı
Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Cilt 1, Oğuz Kayaalp, 2018
Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Cilt 2, Oğuz Kayaalp, 2018
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 81
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kardiyotonik Glikozidler
2 Antiaritmik İlaçlar
3 Antianginal İlaçlar
4 Adrenerjik Agonist Ve Antagonist İlaçlar
5 Santral Sinir Sistemi İlaçlar
6 Otonom Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar
7 Solunum Sistemine Etkili İlaçlar
8 Ara Sınav
9 Sindirim Sistemine Etkili İlaçlar
10 Endokrin Sisteme Etkili İlaçlar
11 Üriner Sistem İlaçları
12 Hemolitik Kemoterapotik İlaçlar
13 Diğer Vucut Sistemlerine Etkili İlaçlar
14 Akılcı İlaç Kullanımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 1
Diğer vücut sistemlerine etkili ilaç çeşitlerini uygulamak.
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 2
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 1 4 4 4 4 5 5 4 4 5 4 4 5 4
Diğer vücut sistemlerine etkili ilaç çeşitlerini uygulamak. 4 5 5 5 4 4 4 5 4 4 4 4 5
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 2 4 5 5 4 5 4 4 5 5 4 5 5 5