Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farmakoloji | SHM204 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sıdıka GENÇ |
Amaç |
Öğrenci, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi ve diğer vücut sistemlerine etkili ilaç çeşitlerini uygulayabilecektir. |
Ders İçeriği |
Kardiyotonik Glikozidler,Antiaritmik İlaçlar,Antianginal İlaçlar,Adrenerjik Agonist Ve Antagonist İlaçlar,Santral Sinir Sistemi İlaçlar,Otonom Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar,Solunum Sistemine Etkili İlaçlar Sindirim Sistemine Etkili İlaçlar,Endokrin Sisteme Etkili İlaçlar,Üriner Sistem İlaçları, Hemolitik Kemoterapotik İlaçlar,Diğer Vucut Sistemlerine Etkili İlaçlar,Diğer Vucut Sistemlerine Etkili İlaçlar, Diğer Vucut Sistemlerine Etkili İlaçlar |
Ders Kaynakları |
Farmalist(Türkiye İlaç Rehberi)2012.
Lippincott Farmakoloji, 3. Baskı Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Cilt 1, Oğuz Kayaalp, 2018 Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Cilt 2, Oğuz Kayaalp, 2018 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kardiyotonik Glikozidler | |
2 | Antiaritmik İlaçlar | |
3 | Antianginal İlaçlar | |
4 | Adrenerjik Agonist Ve Antagonist İlaçlar | |
5 | Santral Sinir Sistemi İlaçlar | |
6 | Otonom Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar | |
7 | Solunum Sistemine Etkili İlaçlar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sindirim Sistemine Etkili İlaçlar | |
10 | Endokrin Sisteme Etkili İlaçlar | |
11 | Üriner Sistem İlaçları | |
12 | Hemolitik Kemoterapotik İlaçlar | |
13 | Diğer Vucut Sistemlerine Etkili İlaçlar | |
14 | Akılcı İlaç Kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 1 | |||
Diğer vücut sistemlerine etkili ilaç çeşitlerini uygulamak. | |||
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 2 |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Diğer vücut sistemlerine etkili ilaç çeşitlerini uygulamak. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Kardiyovasküler sisteme etkili ilaç çeşitlerini uygulamak 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |