EN
  • Anasayfa
  • HEM324 Meslek Etiği (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
HEM324 - Meslek Etiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Meslek Etiği HEM324 6 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze teorik anlatım
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Fulya Merve KOS
Amaç

Meslek Etiği Dersi, Hemşirelik mesleğinin tüm uygulamalarında öğrencilerin etik bilinç ve etik düşünme becerisi kazanmalarını sağlamaktadır.

Ders İçeriği

--Temel Etik Kavramlar -- Etik Yaklaşımlar -- Sağlık ve Hak Kavramları -- Etik İlkeler ve Bakım Etiği -- Meslek Kavramı ve Hemşirelikte Meslekleşme Süreci -- Meslek Etiği -- Hemşirelere İlişkin Mesleki Etik Kodlar -- Uluslararası Hemşireler Birliği’nin (ICN) Hemşireler İçin Etik Kodları -- Etik Sorunlar -- Etik Karar Verme Süreci -- Tıbbi Hatalar ve Hemşirelik -- Aydınlatılmış Onam, Etik ve Yasal Unsurları -- Dünyada Etik ve Sağlık -- Hemşirelik Uygulamalarında Etkili Olan Evrensel Konular

Ders Kaynakları Alpar ŞE, Bağçecik N., Karabacak Ü. Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2013
Tschudin V. Ethics in Nursing: The Caring relationship. Butterworth-Heinemann. Elsewier Limited. London, 2003
Fry ST, Johnstone MJ. Ethics in Nursing Practice. Blackwell Publishing. Oxford, 2008
Yalım, NY. ve Keleş, Ş. (2019) (Editörler). Sağlık Programları Meslek Etiği. Ankara: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Baskı.
Oğuz, YN., Tepe, H., Örnek Büken, N. ve Kırımsoy Kucur, D. (2005). Biyoetik Terimleri Sözlüğü. Türkiye Felsefe Kurumu, 1. Baskı.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 156
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Etik Kavramlar Tartışmalı Ders
2 Etik Yaklaşımlar Tartışmalı Ders
3 Sağlık ve Hak Kavramları Tartışmalı Ders
4 Etik İlkeler ve Bakım Etiği Tartışmalı Ders
5 Meslek Kavramı ve Hemşirelikte Meslekleşme Süreci Tartışmalı Ders
6 Meslek Etiği Tartışmalı Ders
7 Hemşirelere İlişkin Mesleki Etik Kodlar Tartışmalı Ders
8 Uluslararası Hemşireler Birliği’nin (ICN) Hemşireler İçin Etik Kodları Ara Sınav Tartışmalı Ders
9 Etik Sorunlar Tartışmalı Ders
10 Etik Karar Verme Süreci Tartışmalı Ders
11 Tıbbi Hatalar ve Hemşirelik Tartışmalı Ders
12 Aydınlatılmış Onam, Etik ve Yasal Unsurları Tartışmalı Ders
13 Dünyada Etik ve Sağlık Tartışmalı Ders
14 Hemşirelik Uygulamalarında Etkili Olan Evrensel Konular Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hemşirelik uygulamalarını etik düşünme becerisini doğrultusunda uygular. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hemşirelik uygulamalarında öngörülemeyen sorunları çözme yeteneği kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hemşirelik mesleğine ilişkin etik kodları bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sosyal hakların evrenselliğini ve hasta haklarını etik bilinç çerçevesinde değerlendirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hemşirelik ile ilgili toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hemşirelik uygulamalarını etik düşünme becerisini doğrultusunda uygular. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hemşirelik uygulamalarında öngörülemeyen sorunları çözme yeteneği kazanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hemşirelik mesleğine ilişkin etik kodları bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sosyal hakların evrenselliğini ve hasta haklarını etik bilinç çerçevesinde değerlendirir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Hemşirelik ile ilgili toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5