• Anasayfa
  • HEM222 Mesleki İngilizce II (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
HEM222 - Mesleki İngilizce II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce II HEM222 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Elif ERBAY ÖZDEDE
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Elif ERBAY ÖZDEDE
Amaç

Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, konuşabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazanmaktır.

Ders İçeriği

Beslenme, Hijyen, İlaç tedavisi ve hasta kabul etme, hayati belirtiler, yaralanmalar-acil durumlar-ilk yardım, yara bakımı, tıbbi malzeme ve test, hasta taburculuğu, kadın-doğum hemşireliği, çocuk hemşireliği, cerrahi hemşireliği, psikiyatri hemşireliği, geriatri hemşireliği

Ders Kaynakları Mehmet Turçin, Tıbbi İngilizce, Nobel Tıp Kitapları, 7. baskı,1998.
Nurten Özdağ, Sağlık yüksekokulu ve sağlık personeli için Mesleki İngilizce, Kök yayıncılık, 1. Baskı, 2006.
Nursing, Virginia Evans and Kori Salcido, Express Publishing
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 100
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Beslenme Ders Sözlü
2 Hijyen Ders Sözlü
3 İlaç tedavisi ve hasta kabul etme Ders Sözlü
4 Hayati belirtiler Ders Sözlü
5 Yaralanmalar, aciller ve ilk yardım Ders Sözlü
6 Yara bakımı Ders Sözlü
7 Ameliyathane Ders Sözlü
8 Ara sınav, Tıbbi malzemeler ve testler Ders Sözlü
9 Hasta taburculuğu Ders Sözlü
10 Kadın doğum hemşireliği Ders Sözlü
11 Çocuk hemşireliği Ders Sözlü
12 Cerrahi hemşireliği Ders Sözlü
13 Psikiyatri hemşireliği Ders Sözlü
14 Geriatri hemşireliği Ders Sözlü
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Okuduğunu anlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanı ile ilgili metinleri tercüme eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dinlediğini anlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. 1 1 1 3 1 1 3 1 3 1 1 1 1 5 1
Okuduğunu anlar. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
Alanı ile ilgili metinleri tercüme eder. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurar. 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
Dinlediğini anlar. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1