EN
  • Anasayfa
  • HEM221 Mesleki İngilizce I (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HEM221 - Mesleki İngilizce I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce I HEM221 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA
Amaç

Hemşirelik bölümü öğrencilerine mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, konuşabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Hemşirelik mesleği ile ilgili temel tıbbi kelimeler, hemşire ve hasta/sağlık çalışanı arasındaki diyaloglar, ilaç tedavisi, hastane bölümleri ve personeli, vücudumuzdaki organlar ve sistemler, dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, acil ve ambulans servisleri, semptomlar ve yaşamsal bulgular

Ders Kaynakları Nurten Özdağ, Sağlık yüksekokulu ve sağlık personeli için Mesleki İngilizce, Kök yayıncılık, 1. Baskı, 2006.
Tony Grice, Oxford English for Careers Nursing 1-Student's Book. Oxford University Press. 2007.
Medical Nursing A1 Mesleğinize Özel İngilizce, American National ELT Newyork LTD. Kutlu-Avcı Ofset.Eylül 2015
Wrigth, R., Cagnol, B., Symonds, S.M. English for Nursing 1. Vocational English Course Book.Pearson
Mac Carter,S. Medicine 1. Oxford English for Careers.Oxford University Press.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 63
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,47
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, tanışma, genel tekrar Ders Sözlü
2 Hemşirelik değerlendirmeleri Ders Sözlü
3 İlaç tedavisi Ders Sözlü
4 Hastane bölümleri ve personeli Ders Sözlü
4 Hastane bölümleri ve personeli Ders Sözlü
6 Vücudumuz Ders Sözlü
7 Ara sınav, Dolaşım Sistemi Ders Sözlü
8 Dolaşım sistemi Ders Sözlü
8 Solunum sistemi
9 Sindirim sistemi
11 Acil ve ambulans servisleri Ders Sözlü
12 Semptomlar ve yaşamsal bulgular Ders Sözlü
14 Çeviri alıştırmaları Ders Sözlü Grup Çalışması
14 Çeviri alıştırmaları Ders Sözlü Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dinlediğini anlayabilir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. Yazılı Sınav Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Okuduğunu anlayabilir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. Yazılı Sınav Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. 1 5 1 5 1 1 1 1 1 5 5 1 1 5 1
Dinlediğini anlayabilir. 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 -
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. 5 1 5 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Okuduğunu anlayabilir. 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1 1 1 1 1 1