Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yaşlı Sağlığı | SAS111 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sultan KAYAN |
Amaç |
Hemşirelik Bölümü 5. ve 6. dönemde işlenen bu ders ile öğrencilere, yaşlılığın ne olduğu, yaşlanma süreci mekanizmaları, yaşlılık sürecinde meydana gelen fiziksel, psikolojik ve sosyal değişiklikler, kapsamlı geriatrik değerlendirme, aktif yaşlanma kavramı, yaşlı sağlığı hizmetleri, yasa ve yönetmelikler, yaşlılığa özel konular hakkında bilgi verilmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Yaşlılık ve yaşlanma süreci, yaşlılık döneminde meydana gelen fiziksel, psikolojik ve sosyal değişimler, kapsamlı geriatrik değerlendirme, aktif yaşlanma, yaşlı sağlığın geliştirilmesi, yaşlı bakım hizmetleri ve yasal düzenlemeler, yaşlı ve etik konular, yaşlı bakımında ailenin rolü, yaşlanma ve kuşaklararası eşitlik kavramı, yaşlanma ve emeklilik, yaşlı ve iletişim |
Ders Kaynakları |
Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı, Vize Yayıncılık, Naile Bilgili ve Yeter Kitiş
Temel Geriatri, Günes Tıp Kitabevleri, Yeşim Gökçe Kutsal Halk Sağlığında Temel Kavramlar, Hacettepe Yayınları, Çağatay Güler ve Levent Akın Yaşlı Sağlığı ve Bakım, Akademisyen Kitapevi, Ayfer Karadakovan Nursing Older Adults, Mc Graw Hills, Jan Reed, Chalotte Clark and Ann Macfarlane |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yaşlılık ve Yaşlanma Kavramları | Ders |
2 | Yaşlı Sağlığının Önemi | Ders |
3 | Yaşlılık Dönem Özellikleri | Ders |
4 | Yaşlılık Dönem Sorunları | Ders |
5 | Yaşlı Sağlığının Değerlendirilmesi | Ders |
6 | Kapsamlı Geriatrik Değerlendirme | Ders |
7 | Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Sağlığın Geliştirilmesi | Ders |
8 | Yaşlı Bakım Hizmetleri ve Yasal Düzenlemeler | Ders |
9 | Yaşlı Sağlığı ve Etik Konular | Ders |
10 | Yaşlı Bakımında Ailenin Rolü | Ders |
10 | Yaşlı Bakımında Ailenin Rolü | Ders |
12 | Yaşlanma ve Kuşaklararası Eşitlik Kavramı | Ders |
13 | Yaşlanma ve Emeklilik | Ders |
14 | Yaşlılık Döneminde İletişim | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaşlı sağlığının önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yaşlılık dönem özelliklerini ve sorunlarını sıralar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kapsamlı geriatrik değerlendirme ilkelerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Aktif yaşlanma kavramını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yaşlı sağlığına özel konuları ve hemşirelik girişimlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşlı sağlığının önemini açıklar. | 1 | 5 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Yaşlılık dönem özelliklerini ve sorunlarını sıralar. | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kapsamlı geriatrik değerlendirme ilkelerini açıklar. | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Aktif yaşlanma kavramını açıklar. | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Yaşlı sağlığına özel konuları ve hemşirelik girişimlerini bilir. | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 |