EN
  • Anasayfa
  • HEM110 Kişilerarası İletişim (2022 - 2023 / 2. Yarıyıl)
  • EN
HEM110 - Kişilerarası İletişim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kişilerarası İletişim HEM110 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sevinç MERSİN
Ders Veren Doç. Dr. Sevinç MERSİN
Amaç

Öğrenciye insanı ve insan davranışlarını, hemşireliğin ilişki ve iletişimdeki işlevini, iletişim sürecinin temel kavram ve ilkelerini incelemeyi ve bu bilgilerin mesleki ve sosyal yaşamda kullanılması konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırmak.

Ders İçeriği

Temel iletişim beceriler, iletişimde dinleme, empati, kendini açma, çatılma çözümü, temel psikolojik danışma becerileri

Ders Kaynakları Acar, N.V., (1998), Terapötik iletişim (3. baskı), Ankara: Onur Ofset.
Özcan, A., (2006), Hemşire ? hasta ilişkisi ve iletişimi (2. baskı), Ankara: Sistem yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 1 4
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 4 1 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 1 5
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 4 1 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 1 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 4 1 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kişilerarası ilişkiler ve iletişime giriş, temel kavramlar, süreçler
2 Sen dili, Ben dili Tartışmalı Ders Gösterim
3 Empati Tartışmalı Ders
4 Öfke Kontrolü Vaka Çalışması
5 Kriz yönetimi Tartışmalı Ders
6 Çatışma çözümü Tartışmalı Ders
7 Dinleme Tartışmalı Ders
8 Problem çözme, ara sınav Problem Çözme
9 Kendini açma Tartışmalı Ders
10 Konuşma Becerisi Tartışmalı Ders
11 Güvengenlik Tartışmalı Ders
13 Hasta-hemşire ilişkilerinde rehberlik ve danışmanlıkta iletişimin kullanımı Vaka Çalışması
13 Hasta-hemşire ilişkilerinde rehberlik ve danışmanlıkta iletişimin kullanımı Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini bilir.
İletişimin insan ilişkilerindeki önemini ve iletişimi etkileyen faktörleri bilir.
Duygusal ve davranışsal tepkilerin oluşmasını etkileyen etmenleri ayırt eder.
Kişiler arası ilişkilerde etkili dinleme davranışını bilir ve kullanır.
Çatışma çözümünü etkileyen faktörleri tanımlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
İletişimin insan ilişkilerindeki önemini ve iletişimi etkileyen faktörleri bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Duygusal ve davranışsal tepkilerin oluşmasını etkileyen etmenleri ayırt eder. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Kişiler arası ilişkilerde etkili dinleme davranışını bilir ve kullanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5
Çatışma çözümünü etkileyen faktörleri tanımlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5