Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akılcı İlaç Uygulamaları | HEM325 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ |
Amaç |
Bu dersin amacı; hemşirelik öğrencilerine farmakolojik ajanların güvenli ve akılcı uygulanmasına yönelik bilgiyi kazandırarak, özel durumlarda akılcı ilaç kullanımını ve etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkelerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Ders içeriği ; akılcı ilaç kullanımı ilkeleri, güvenli ilaç uygulamaları ve ilaç hatalarının önlenmesi, özel durumlarda akılcı ilaç kullanımını ve etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkeleri oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Abrams'ın Klinik İlaç Tedavisi, Hemşireler için Akılcı İlaç Uygulamaları, Çeviri İyigün, E. ve Taştan, S., Akademisyen Kitap Evi, 2014
Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 4. Baskı, 2008 Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbı Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. Baskı, 2009 Goodman&Gilman Tedavinin; Farmakolojik Temelleri, Çeviri Prof. Dr. Öner Süzer, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 9 | 18 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Farmakolojinin Kavramsal Çerçevesi | |
2 | İlaçların Uygulanması ve İlaç Tedavisinde Hemşirelik Süreci | |
3 | Yaşam Boyu İlaç Tedavisi (Bebek/Çocuk/Yetişkin/Yaşlı/Gebe ya da Emziren Kadın) | |
4 | Hematopoetik ve Bağışıklık Sistemlerini Etkileyen İlaçlar | |
5 | İnflamasyon ve Enfeksiyonu Etkileyen İlaçlar | |
6 | Kalp Damar Sistemini Etkileyen İlaçlar | |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Solunum Sistemini Etkileyen İlaçlar | |
9 | Renal Sistemi Etkileyen İlaçlar | |
10 | Endokrin Sistemi Etkileyen İlaçlar | |
11 | Kadınların ve Erkeklerin Sağlığını Etkileyen İlaçların Etkileri | |
12 | Otonom ve Merkezi Sinir Sistemini Etkileyen İlaçlar | |
13 | Sindirim Sistemini Etkileyen İlaçlar | |
14 | Göz, Kulak ve Deriyi Etkileyen İlaçlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuk, erişkin, yaşlı ve gebeler arasındaki farmakokinetik farklılıkları açıklar. | |||
Akılcı ilaç kullanım kavramını ve ilkelerini tartışır. | |||
Her ilaç sınıfı için bir prototip ilacı tanımlar. | |||
İlacın etkisini etkileyebilen hasta ve ilaç ile ilişkili değişkenleri uygulamada farkeder. | |||
Farklı sistemlere etki eden ilaçları akılcı ilaç uygulamalarına göre uygular. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk, erişkin, yaşlı ve gebeler arasındaki farmakokinetik farklılıkları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akılcı ilaç kullanım kavramını ve ilkelerini tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Her ilaç sınıfı için bir prototip ilacı tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlacın etkisini etkileyebilen hasta ve ilaç ile ilişkili değişkenleri uygulamada farkeder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı sistemlere etki eden ilaçları akılcı ilaç uygulamalarına göre uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |