EN
  • Anasayfa
  • HEM325 Akılcı İlaç Uygulamaları (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
HEM325 - Akılcı İlaç Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Akılcı İlaç Uygulamaları HEM325 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ
Amaç

Bu dersin amacı; hemşirelik öğrencilerine farmakolojik ajanların güvenli ve akılcı uygulanmasına yönelik bilgiyi kazandırarak, özel durumlarda akılcı ilaç kullanımını ve etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkelerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Ders içeriği ; akılcı ilaç kullanımı ilkeleri, güvenli ilaç uygulamaları ve ilaç hatalarının önlenmesi, özel durumlarda akılcı ilaç kullanımını ve etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkeleri oluşmaktadır.

Ders Kaynakları Abrams'ın Klinik İlaç Tedavisi, Hemşireler için Akılcı İlaç Uygulamaları, Çeviri İyigün, E. ve Taştan, S., Akademisyen Kitap Evi, 2014
Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 4. Baskı, 2008
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbı Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. Baskı, 2009
Goodman&Gilman Tedavinin; Farmakolojik Temelleri, Çeviri Prof. Dr. Öner Süzer, 2009
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 9 18
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Farmakolojinin Kavramsal Çerçevesi
2 İlaçların Uygulanması ve İlaç Tedavisinde Hemşirelik Süreci
3 Yaşam Boyu İlaç Tedavisi (Bebek/Çocuk/Yetişkin/Yaşlı/Gebe ya da Emziren Kadın)
4 Hematopoetik ve Bağışıklık Sistemlerini Etkileyen İlaçlar
5 İnflamasyon ve Enfeksiyonu Etkileyen İlaçlar
6 Kalp Damar Sistemini Etkileyen İlaçlar
7 Vize Sınavı
8 Solunum Sistemini Etkileyen İlaçlar
9 Renal Sistemi Etkileyen İlaçlar
10 Endokrin Sistemi Etkileyen İlaçlar
11 Kadınların ve Erkeklerin Sağlığını Etkileyen İlaçların Etkileri
12 Otonom ve Merkezi Sinir Sistemini Etkileyen İlaçlar
13 Sindirim Sistemini Etkileyen İlaçlar
14 Göz, Kulak ve Deriyi Etkileyen İlaçlar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çocuk, erişkin, yaşlı ve gebeler arasındaki farmakokinetik farklılıkları açıklar.
Akılcı ilaç kullanım kavramını ve ilkelerini tartışır.
Her ilaç sınıfı için bir prototip ilacı tanımlar.
İlacın etkisini etkileyebilen hasta ve ilaç ile ilişkili değişkenleri uygulamada farkeder.
Farklı sistemlere etki eden ilaçları akılcı ilaç uygulamalarına göre uygular.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Çocuk, erişkin, yaşlı ve gebeler arasındaki farmakokinetik farklılıkları açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Akılcı ilaç kullanım kavramını ve ilkelerini tartışır. - - - - - - - - - - - - - - -
Her ilaç sınıfı için bir prototip ilacı tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
İlacın etkisini etkileyebilen hasta ve ilaç ile ilişkili değişkenleri uygulamada farkeder. - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı sistemlere etki eden ilaçları akılcı ilaç uygulamalarına göre uygular. - - - - - - - - - - - - - - -