Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akılcı İlaç Uygulamaları | HEM325 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sultan KAYAN |
Amaç |
Bu dersin amacı; hemşirelik öğrencilerine farmakolojik ajanların güvenli ve akılcı uygulanmasına yönelik bilgiyi kazandırarak, özel durumlarda akılcı ilaç kullanımını ve etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkelerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Ders içeriği ; akılcı ilaç kullanımı ilkeleri, güvenli ilaç uygulamaları ve ilaç hatalarının önlenmesi, özel durumlarda akılcı ilaç kullanımını ve etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkeleri oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Abrams'ın Klinik İlaç Tedavisi, Hemşireler için Akılcı İlaç Uygulamaları, Çeviri İyigün, E. ve Taştan, S., Akademisyen Kitap Evi, 2014
Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 4. Baskı, 2008 Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbı Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. Baskı, 2009 Goodman&Gilman Tedavinin; Farmakolojik Temelleri, Çeviri Prof. Dr. Öner Süzer, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
100
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
100
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 8 | 8 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
4 | Yaşam Boyu İlaç Yönetimi ve Hemşirelik Süreci 2 | Ders |
4 | Hematopoetik ve Bağışıklık Sistemlerini Etkileyen İlaçlar | |
5 | İnflamasyon ve Enfeksiyonu Etkileyen İlaçlar | |
7 | Kardiyovasküler Sistemi Etkileyen İlaçlar | Ders |
8 | ARASINAV | Ders |
8 | Solunum Sistemini Etkileyen İlaçlar | |
10 | Üriner Sistemi Etkileyen İlaçlar | Ders |
11 | Gastrointestinal Sistemi Etkileyen İlaçlar | Ders |
10 | Endokrin Sistemi Etkileyen İlaçlar | |
13 | Kadın ve Erkek Sağlığını Etkileyen İlaçlar | Ders |
14 | Sinir Sistemini Etkileyen İlaçlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Akılcı ilaç kullanım kavramını ve ilkelerini tartışır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocuk, erişkin, yaşlı ve gebeler arasındaki farmakokinetik farklılıkları açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı sistemlere etki eden ilaçları akılcı ilaç uygulamalarına göre uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İlacın etki mekanizmasını etkileyebilecek hasta ve ilaç ile ilişkili değişkenleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akılcı ilaç kullanım kavramını ve ilkelerini tartışır. | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Çocuk, erişkin, yaşlı ve gebeler arasındaki farmakokinetik farklılıkları açıklar. | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Farklı sistemlere etki eden ilaçları akılcı ilaç uygulamalarına göre uygular. | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
İlacın etki mekanizmasını etkileyebilecek hasta ve ilaç ile ilişkili değişkenleri açıklar. | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |