EN
  • Anasayfa
  • TOS228 Sağlık Sosyolojisi (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TOS228 - Sağlık Sosyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Sosyolojisi TOS228 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sibel EZGİN AĞILLI
Ders Veren
Amaç

Bu ders, bir yandan sağlık, hastalık ve bedene, öte yandan bir kurum olarak sağlığa ve tıbbi bilginin kendisine sosyolojik olarak nasıl yaklaşıldığını incelemeyi ve hayatımızın doğalmış gibi görünen bu öğelerinin nasıl toplumsal süreçlere gömülü olduğunu tartışmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Sağlık, hastalık, beden, tıbbileşme

Ders Kaynakları Adak, N (2015) Sağlık Sosyolojisi: Kadın ve Kentleşme, Siyasal Kitabevi
Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık
Tecim, E. (2018) Sağlık Sosyolojisi,Çizgi Kitabevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Sosyoloji, Sağlık ve Beden
2 Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu ve Gelişimi
3 Sağlık ve Hastalık Kavramları
4 Sağlık Sosyolojisi Kuramları
4 Sağlık Sosyolojisi Kuramları
6 Sağlık ve Yoksulluk İlişkisi
7 Toplumsal Eşitsizlikler ve Sağlık/Hastalık
8 Arasınav
9 Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık
10 Toplumun Tıbbileştirilmesi ve Hasta Rolü
11 Modern tıp ve kültür ilişkisi
12 Hasta, doktor ve hemşire ilişkileri
13 Yaşlılık ve Sağlık
14 Küreselleşme ve Sağlık
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır
Hasta, doktor ve hemşire ilişkilerini analiz eder
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır 1 3 5 5 3 5 1 1 1 1 2 3 1 1 5
Hasta, doktor ve hemşire ilişkilerini analiz eder 2 5 5 5 5 5 1 1 1 1 1 3 2 1 3
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır 1 4 4 5 3 5 1 1 1 1 2 3 1 1 3
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır 2 2 5 2 2 5 1 2 1 1 2 2 2 1 5
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar 1 5 5 5 5 5 1 1 1 1 4 3 1 1 5