Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları | TOS230 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sibel EZGİN AĞILLI |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere toplumsal cinsiyet çalışmaları konusundaki anahtar teorileri ve araştırma geleneklerini tanıtmayı hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramlar, kadınlık, erkeklik konularını içerir. |
Ders Kaynakları |
Connell, R.W. (2016) Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, İstanbul: Ayrıntı yayınevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Cinsiyet eşitsizliğini yaratan kültürel, tarihsel ve siyasi olayları anlar | |||
Toplumsal cinsiyet rollerini öğrenir, tartışır. | |||
Feminist teori ve hareket hakkında bilgi sahibi olur | |||
Toplumsal ve tarihsel açıdan cinsiyet oluşumunu anlar. | |||
Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği kavramlarının içeriğini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Cinsiyet eşitsizliğini yaratan kültürel, tarihsel ve siyasi olayları anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal cinsiyet rollerini öğrenir, tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Feminist teori ve hareket hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal ve tarihsel açıdan cinsiyet oluşumunu anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği kavramlarının içeriğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |