EN
  • Anasayfa
  • TOS229 Hasta ve Çalışan Güvenliği (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TOS229 - Hasta ve Çalışan Güvenliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hasta ve Çalışan Güvenliği TOS229 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE
Amaç

Öğrencinin; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenmesi; hasta güvenliği hedefleri ve standartları hakkında bilgi sahibi olması; hasta güvenliğine ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanması; hasta güvenliği ile ilgili gelişmeler hakkında bilgi sahibi olması.

Ders İçeriği

Hasta ve çalışan güvenliğinde temel kavramlar, hasta ve çalışan güvenliğinde hukuki bakış ve sorumluluklar, ilaç hataları, enfeksiyon kontrolü, düşmelerin önlenmesi, güvenli cerrahi, güvenli transfüzyon, doğru hasta teslimi

Ders Kaynakları Hasta Güvenliği: Beklenmedik Olaylarda Hemşirenin Rolü. Zehra Alcan, Devrim Eren Tekin, Serpil Özbucak Civil. 2012. Nobel Tıp Kitabevleri,
Hasta Güvenliği: Türkiye ve Dünya (Füsun Sayek TTB Raporları/Kitapları-2010)
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 82
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hasta güvenliğinde temel kavramlar (Kurum Kültürü, Güvenlik Kültürü, Malpraktis, Kalite, Kalite İyileştirme, Risk Yönetimi, Beklenmedik Olay)
2 Hasta ve çalışan güvenliğinde hukuki bakış ve sorumluluklar
3 Ulusal ve uluslararası hasta güvenliği hedefleri
4 Hemşirelikte malpraktis uygulamalar ve hasta güvenliği
5 İlaç hataları ve güvenliği
6 Hasta güvenliğinde enfeksiyonların kontrolü ve izolasyon önlemleri
7 Hasta güvenliğinde düşmeler
8 Ara sınav, Güvenli Cerrahi
9 Güvenli cerrahi
10 Güvenli transfüzyon uygulamaları
11 SBAR tekniği ile hataların önlenmesi/Doğru hasta teslimi
12 Hastaların kısıtlanmasında güvenlik
13 Çalışan güvenliği - Hastane hijyeni ve atık yönetimi
14 Hasta ve çalışan güvenliği açısından iş yeri hemşiresinin rolleri, görevleri ve sorumlulukları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
çalışan güvenliğine ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır.
Hasta güvenliği ile ilgili gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur.
Hasta güvenliği hedefleri ve standartları hakkında bilgi sahibi olur,
Öğrenci;Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir,
Hasta güvenliğine ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır,
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir,
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir,
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir,
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir,
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir,
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
çalışan güvenliğine ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Hasta güvenliği ile ilgili gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Hasta güvenliği hedefleri ve standartları hakkında bilgi sahibi olur, - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci;Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir, - - - - - - - - - - - - - - -
Hasta güvenliğine ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır, - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir, - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir, - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir, - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir, - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir, - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci; Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili temel kavramları öğrenir, - - - - - - - - - - - - - - -