EN
  • Anasayfa
  • SAS130 Sağlığın Değerlendirilmesi I (2022 - 2023 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SAS130 - Sağlığın Değerlendirilmesi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlığın Değerlendirilmesi I SAS130 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze anlatım Muayene gösterimi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN
Amaç

Hemşirelikte sistematik yaklaşımın temeli olan ve kanıta dayalı uygulamalarla geliştirilen hemşirelik süreci için sağlık hikayesinin alınması, fiziksel muayene becerileri, fiziksel değerlendirmeye hazırlık, genel değerlendirme, hemşirelik verilerinin kaydedilmesi ve analizi yorumlamada bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.

Ders İçeriği

 Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturmanın Önemi  Fiziksel Değerlendirme İçin Hazırlık  Bireyin Genel Değerlendirilmesi  Fiziksel Değerlendirme Becerileri  Deri, Saç, Tırnak ve Saçlı Derinin Muayenesi  Göz ve Gözün Anatomik Yapısı  Göz Muayenesi  Kulak ve İşitme Muayenesi  Burun, Sinüsler, Ağız Farenks ve Boyun Anatomik Yapısı  Burun, Sinüsler, Ağız Farenks ve Boyun Muayenesi  Toraks ve Akciğer Anatomik Yapısı  Toraks ve Akciğer Muayenesi  Meme ve Aksillanın Muayenesi

Ders Kaynakları Görgülü, RS. (2014). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi, 1. Baskı.
Öğretim Elemanı Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
100
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
100
Ek Dersler
0
Kategori
100
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
100
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 8 16
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 98
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği ve tanıtılması Tartışmalı Ders
2 Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturmanın Önemi Tartışmalı Ders
3 Fiziksel Değerlendirme İçin Hazırlık Tartışmalı Ders
4 Bireyin Genel Değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
5 Fiziksel Değerlendirme Becerileri Tartışmalı Ders
6 Deri, Saç, Tırnak ve Saçlı Derinin Muayenesi Tartışmalı Ders
7 Göz ve Gözün Anatomik Yapısı Tartışmalı Ders
8 Göz Muayenesi Ara Sınav Tartışmalı Ders
9 Kulak ve İşitme Muayenesi Tartışmalı Ders
10 Burun, Sinüsler, Ağız Farenks ve Boyun Anatomik Yapısı Tartışmalı Ders
11 Burun, Sinüsler, Ağız Farenks ve Boyun Muayenesi Tartışmalı Ders
12 Toraks ve Akciğer Anatomik Yapısı Tartışmalı Ders
13 Toraks ve Akciğer Muayenesi Tartışmalı Ders
14 Meme ve Aksillanın Muayenesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hemşirelikte veri tabanı oluşturmanın önemini bilir
Bireyin genel değerlendirmesini yapabilir
Fiziksel muayene becerilerini bilir
Fiziksel muayene becerilerini uygular
Fiziksel değerlendirme için hastanın hazırlığını yapabilir
Sağlık öyküsünü alabilir ve kaydedebilir
Bireyin bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) fiziksel değerlendirmesini yapabilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hemşirelikte veri tabanı oluşturmanın önemini bilir - - - - - - - - - - - - - - -
Bireyin genel değerlendirmesini yapabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Fiziksel muayene becerilerini bilir - - - - - - - - - - - - - - -
Fiziksel muayene becerilerini uygular - - - - - - - - - - - - - - -
Fiziksel değerlendirme için hastanın hazırlığını yapabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık öyküsünü alabilir ve kaydedebilir - - - - - - - - - - - - - - -
Bireyin bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) fiziksel değerlendirmesini yapabilir - - - - - - - - - - - - - - -