Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Acil Hemşireliği | HEM329 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ Dr. Öğr. Üyesi Hamide ZENGİN |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencinin çocuk yaş ve gelişimsel dönemlerine göre çocuk acil birimlerinde çocuğa ve ailesine yaklaşımın bilinmesi, çocuklarda acil müdahale ve bakım gerektiren durumlarda kanıt temelli uygulamalar doğrultusunda hemşirelik bakımını yapması konusunda gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, çocuk acil birimlerinde çocuğun yaş ve gelişimsel dönemlerine göre yaklaşımı, sık görülen acil bakım gerektiren sorunları ve kanıt temelli uygulamaları kapsar. |
Ders Kaynakları |
1. Karaböcüoğlu M., Uzel N., Yılmaz L. Çocuk Acil Tıp Kitabı. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Derneği Yayın No:6 İstanbul, 2004.
2. American Academy of Pediatrics. The Pediatric Emergency Medicine Research. APLS. 2006. Jones and Barlett Publishers. 3. Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz Bal H., Bolışık B. Pediatri Hemşireliği. Çocukluk Çağı Acil Sorunları Ve Hemşirelik Yaklaşımı. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. 2018. 4. Journal of Emergency Nursing. https://www.ifem.cc/wp-content/uploads/2016/07/International-Standards-for-Children-in-Emergency-Departments-V2.0-June-2014-1.pdf 5. Küçükoğlu, S., Köse, S., Aytekin Özdemir, A. & Kılıç, T. (2017). Acil birimlerde çalışan hemşirelerin triyaj konusundaki bilgi düzeylerinin ölçülmesi. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Dergisi, 4(3), 116-122. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|