Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre ve Sağlık | SAS104 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Amaç |
Çevre sağlığını kontrol altında tutabilmek için gerekli olan çözümleri öğrencilere aktarmak, çevre sağlığını tehdit eden belli başlı nedenleri bilimsel bir bakış açısıyla açıklayarak çevre sağlığına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Çevre Sağlığı Kavramı ve Sağlığın Belirleyicileri, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Katı Atıklar, Radyasyon, Gürültü, Gıda Güvenliği,Toprak Kirliliği, Enerji, İsraf, Meslek Hastalıkları, Kazalar ve Zehirlenmeler, Çevre Sağlığında Koruyucu Önlemler, Çevre Sorunlarına Yaklaşım, Dünyada ve Türkiye'de Çevre Sağlığı; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Güler, Ç., 2012. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloj Bağlantılarıyla) 2.Cilt, ISBN: 978-605-4445-22-6, Yazıt yayıncılık, Ankara
Güler, Ç., 2012. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloj Bağlantılarıyla) 1.Cilt, ISBN: 978-605-4445-21-9, Yazıt yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre Sağlığı Kavramı, Tanımlar | Ders |
2 | Çevre Sağlığının Tarihsel Gelişimi, Çevre ve Sağlık İlişkisi | Beyin Fırtınası |
3 | Çevrenin Kişiler Üzerindeki Etkisi | Rol Yapma / Drama |
4 | Çevre ve Hastalıklar | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Çevre Kirliliğinin Ortaya Çıkması, Zehir Bilimi | Tartışmalı Ders |
6 | Risk Yönetimi, Hava Kirliliği | Vaka Çalışması |
7 | Toprak, Tarım, Katı atıklar | Grup Çalışması |
8 | Kent, Çevre ve Sağlık | Sözlü |
9 | Hastane ve çevre sağlığı | Tartışmalı Ders |
10 | Okul ve çevre sağlığı | Problem Çözme |
11 | Turizm, Spor | Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Görüntü kirliliği, Gürültü, Aydınlatma | Beyin Fırtınası |
13 | Türkiye nin Çevre Sorunları | Problem Çözme |
14 | Avrupa Birliği ve Türkiye’de Çevre Mevzuatı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre sağlığını etkileyen nedenleri ve alınması gereken önlemleri tanımlayabilecektir | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çevre sorunları ile ilgili kavramlarını tanımlar | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Çevre, insan ve sağlık arasındaki ilişkileri değerlendirir | Sözlü Sınav | Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler |
Çevre sağlığının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevre bilinci ve çevre sağlığı kültürünü kazanabilecektir | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre sağlığını etkileyen nedenleri ve alınması gereken önlemleri tanımlayabilecektir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Çevre sorunları ile ilgili kavramlarını tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çevre, insan ve sağlık arasındaki ilişkileri değerlendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çevre sağlığının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çevre bilinci ve çevre sağlığı kültürünü kazanabilecektir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |