EN
  • Anasayfa
  • SAS104 Çevre ve Sağlık (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAS104 - Çevre ve Sağlık
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre ve Sağlık SAS104 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Amaç

Çevre sağlığını kontrol altında tutabilmek için gerekli olan çözümleri öğrencilere aktarmak, çevre sağlığını tehdit eden belli başlı nedenleri bilimsel bir bakış açısıyla açıklayarak çevre sağlığına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Çevre Sağlığı Kavramı ve Sağlığın Belirleyicileri, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Katı Atıklar, Radyasyon, Gürültü, Gıda Güvenliği,Toprak Kirliliği, Enerji, İsraf, Meslek Hastalıkları, Kazalar ve Zehirlenmeler, Çevre Sağlığında Koruyucu Önlemler, Çevre Sorunlarına Yaklaşım, Dünyada ve Türkiye'de Çevre Sağlığı; konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Güler, Ç., 2012. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloj Bağlantılarıyla) 2.Cilt, ISBN: 978-605-4445-22-6, Yazıt yayıncılık, Ankara
Güler, Ç., 2012. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloj Bağlantılarıyla) 1.Cilt, ISBN: 978-605-4445-21-9, Yazıt yayıncılık, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre Sağlığı Kavramı, Tanımlar Ders
2 Çevre Sağlığının Tarihsel Gelişimi, Çevre ve Sağlık İlişkisi Beyin Fırtınası
3 Çevrenin Kişiler Üzerindeki Etkisi Rol Yapma / Drama
4 Çevre ve Hastalıklar Sınıf Dışı Çalışma
5 Çevre Kirliliğinin Ortaya Çıkması, Zehir Bilimi Tartışmalı Ders
6 Risk Yönetimi, Hava Kirliliği Vaka Çalışması
7 Toprak, Tarım, Katı atıklar Grup Çalışması
8 Kent, Çevre ve Sağlık Sözlü
9 Hastane ve çevre sağlığı Tartışmalı Ders
10 Okul ve çevre sağlığı Problem Çözme
11 Turizm, Spor Sınıf Dışı Çalışma
12 Görüntü kirliliği, Gürültü, Aydınlatma Beyin Fırtınası
13 Türkiye nin Çevre Sorunları Problem Çözme
14 Avrupa Birliği ve Türkiye’de Çevre Mevzuatı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevre sağlığını etkileyen nedenleri ve alınması gereken önlemleri tanımlayabilecektir Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çevre sorunları ile ilgili kavramlarını tanımlar Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Çevre, insan ve sağlık arasındaki ilişkileri değerlendirir Sözlü Sınav Rol Yapma / Drama Önceden planlanmış özel beceriler
Çevre sağlığının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çevre bilinci ve çevre sağlığı kültürünü kazanabilecektir Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Çevre sağlığını etkileyen nedenleri ve alınması gereken önlemleri tanımlayabilecektir 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Çevre sorunları ile ilgili kavramlarını tanımlar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çevre, insan ve sağlık arasındaki ilişkileri değerlendirir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çevre sağlığının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çevre bilinci ve çevre sağlığı kültürünü kazanabilecektir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5