Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Turizmi | SAS137 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Amaç |
Sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, sağlık turizminin gelişiminin incelenmesi, sağlık turizmi sektörünün incelenmesi ve dünyada ve Türkiye'de sağlık turizminin analiz edilmesidir. |
Ders İçeriği |
Sağlık turizmi kavramı, sağlık turizminin özellikleri, gelişimi ve sağlık turizmi sektörü, sağlık turizmi düzenlemeler, sağlık turizmi türlerinin incelenmesini, Dünyada ve Türkiye'de sağlık turizmi alanındaki faaliyet ve uygulamalar, sorunlar ve çözüm önerilerine yönelik incelemeler |
Ders Kaynakları |
Kemal Güven Gülen ve Selma Demirci (2012),Türkiye'de Sağlık Turizmi Sektörü, İ. T. Odası Yayınları, İstanbul
Dilaver Tengilimoğlu (2013), Sağlık Turizmi, Siyasal Kitapevi, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Turizm, Sağlık, Güvenlik, Sağlık Turizmi, Medikal Turizm, Turist Sağlığı Kavramları | Ders |
2 | Sağlık Turizminin Sınıflandırılması | Ders |
3 | Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Turizminin Gelişim Nedenleri ve Önemi | Ders |
4 | Sağlık Turizmi Politikası ve Planlaması | Ders |
5 | Dünyada ve Türkiye'de Sağlık Turizmi Uygulamaları | Ders |
6 | Avrupa Birliği Ülkelerinde Sağlık Turizmi Faaliyetleri | Ders |
7 | Asya Kıtasında Sağlık Turizmi Faaliyetleri | Ders |
8 | Amerika Kıtasında Sağlık Turizmi Faaliyetleri | Ders |
10 | Sağlık Turizmi Sektörü / Piyasası / Endüstrisi | Ders |
10 | Sağlık Turizmi Sektörü / Piyasası / Endüstrisi | Ders |
11 | Sağlık Turizminde Risk, Güvenlik ve Düzenlemeler | Ders |
12 | Türkiye’de Sağlık Turizmi: Genel Çerçeve, Tıp Turizmi, Termal Turizm | Ders |
13 | Türkiye’de Sağlık Turizmi: Üçüncü Yaş ve Engelli Turizmi | Ders |
14 | Sağlık Turizminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye’de sağlık turizminin analiz edilebilmesi ve değerlendirebilmesi becerisinin kazandırılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kıtalar ölçeğinde sağlık turizmi faaliyet ve uygulamalarının bilinmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sağlık turizmi sektörü, endüstrisi ve düzenlemelerinin anlaşılması | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sağlık turizminin gelişimi ve nedenlerinin anlaşılması | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sağlık turizmi ile ilgili kavramların, özelliklerin ve türlerin bilinmesi | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’de sağlık turizminin analiz edilebilmesi ve değerlendirebilmesi becerisinin kazandırılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kıtalar ölçeğinde sağlık turizmi faaliyet ve uygulamalarının bilinmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık turizmi sektörü, endüstrisi ve düzenlemelerinin anlaşılması | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Sağlık turizminin gelişimi ve nedenlerinin anlaşılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık turizmi ile ilgili kavramların, özelliklerin ve türlerin bilinmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |