EN
  • Anasayfa
  • SAS141 Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAS141 - Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi SAS141 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan KAYAN
Ders Veren Öğr. Gör. Sultan KAYAN
Amaç

Sağlık ekibinin bir üyesi olacak hemşirelik öğrencilerine, sağlığı etkileyen faktörler konusunda farkındalık kazandırmayı, birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı, bu konuda hemşirenin sorumluluklarını ve sağlığı korumaya yönelik uygulamaları öğretmeyi, gelişmiş ülkeler ile ülkemizdeki uygulama örnekleri ile konunun önemini kavratmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

 Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları  Sağlığı geliştirme kavramının tarihsel gelişim süreci  Sağlığın belirleyicileri ve sağlık sorumluluğu  Holistik sağlık yaklaşımı ve yaşam kalitesi  Sağlığı geliştirme ile ilgili kuram ve modeller  Dünya'da ve Türkiye’de sağlığı geliştirme uygulamaları  Okul sağlığını geliştirme programları ve hemşirenin rolleri  İş sağlığını geliştirme programları ve hemşirenin rolleri  Kırılgan gruplarda sağlığı geliştirme ve hemşirenin rolleri  Beslenme-fiziksel aktivite ve sağlığın geliştirilmesi  Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi  Tütün kontrolü ve sağlığın geliştirilmesi

Ders Kaynakları Sağlığın Geliştirilmesi, Hedef Yayıncılık, Sultan Ayaz Alkaya-2017
Sağlığı Koruma ve Geliştirme I-II-III, Ema Tıp Kitapevi, Ayla Bayık Temel-2021
Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme, Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri, Behice Erci-2019
Community & Public Health Nursing, Mosby Co. St.Louis, Stanhope Marcia and Lancester Jeanette-2015
Community and Public Health Nursing, Promoting the Public’s Health, Wolters Kluwer, Cherie Rector-2018
Community/Public Health Nursing, Promoting the Health of Populations, Elsevier, Mary Nies and Melanie McEwen-2018
Halk Sağlığında Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Çağatay Güler ve Levent Akın-2015
Health promotion in nursing, New Jersey: Pearson Education, Pender NJ, Murdaugh CL, Parsons MA-2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
100
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
100
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 86
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Why did Mrs. X die? (Video gösterimi) Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
2 Sağlığı geliştirme kavramının tarihsel gelişim süreci Uluslararası Bildirgeler/Sürdürülebilir Sağlık Hedefleri/ Healhty People 2030 Ders Tartışmalı Ders
3 Sağlığın Belirleyicileri ve sağlık sorumluluğu Ders Tartışmalı Ders
4 Holistik sağlık yaklaşımı ve yaşam kalitesi Ders Tartışmalı Ders
5 Sağlığı geliştirme ile ilgili kuram ve modeller Ders Tartışmalı Ders
6 Dünya'da ve Türkiye’de Sağlığı Geliştirme Uygulamaları Ders Tartışmalı Ders
7 ARA SINAV Ders
8 Okul sağlığını geliştirme programları ve hemşirenin rolleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 İş sağlığını geliştirme programları ve hemşirenin rolleri Ders Beyin Fırtınası
10 Kırılgan gruplarda sağlığı geliştirme ve hemşirenin rolleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Beslenme-fiziksel aktivite ve sağlığın geliştirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Tütün kontrolü ve sağlığın geliştirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Akran Eğitimi Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sağlığın belirleyicilerini sayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sağlığı geliştirme ile ilgili kuram ve modelleri uygulama alanları ile birlikte sayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Temel uygulama alanlarında (okul sağlığı, iş sağlığı vb) sağlığı geliştirme konusunda hemşirenin rollerini sıralayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sağlıklı yaşam davranışlarını ve bu davranışların sağlığı geliştirme açısından önemini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını açıklayabilir. 2 3 4 1 2 2 1 4 1 1 1 1 2 1 2
Sağlığın belirleyicilerini sayabilir. 4 4 5 4 5 4 1 4 1 1 1 1 2 1 5
Sağlığı geliştirme ile ilgili kuram ve modelleri uygulama alanları ile birlikte sayabilir. 4 3 3 1 3 2 1 1 1 1 1 1 2 1 2
Temel uygulama alanlarında (okul sağlığı, iş sağlığı vb) sağlığı geliştirme konusunda hemşirenin rollerini sıralayabilir. 2 3 5 3 3 5 1 5 1 1 1 4 2 1 5
Sağlıklı yaşam davranışlarını ve bu davranışların sağlığı geliştirme açısından önemini açıklayabilir. 2 3 5 1 1 3 1 3 1 1 1 1 2 1 4