EN
  • Anasayfa
  • SAS143 İncinebilir Gruplarda Hemşirelik Yaklaşımı (2022 - 2023 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SAS143 - İncinebilir Gruplarda Hemşirelik Yaklaşımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İncinebilir Gruplarda Hemşirelik Yaklaşımı SAS143 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan KAYAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Eylül Gülnur ERDOĞAN
Amaç

Sağlık ekibinin bir üyesi olacak hemşirelik öğrencilerine, incinebilir grupların tanınması, toplum içinde yaşadıkları sorunların bütüncül olarak değerlendirilebilmesi ve çözüm önerilerinin sunulmasına yönelik farkındalık kazandırmaktır.

Ders İçeriği

 Adalet, hak ve eşitsizlik kavramları  Toplumsal eşitsizlikler ve sağlık eşitsizlikleri  İncinebilirlik kavramı, incinebilir kabul edilen gruplar, incinebilirliği etkileyen faktörler  Engelli Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı  Yaşlı Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı  Çocuklar ve Hemşirelik Yaklaşımı  Kadınlar ve Hemşirelik Yaklaşımı  Mental Bozukluğa Sahip Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı  Yoksulluk ve Hemşirelik Yaklaşımı  Göç Eden Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı  Evsiz Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı ve Hemşirelik Yaklaşımı  Madde Kullanım Bozukluğu Olan Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı  LGBTİ Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı

Ders Kaynakları Halk Sağlığı Hemşireliği, Göktuğ Yayıncılık, Behiye Erci-2016
Halk Sağlığı Hemşireliği, Aslı Kalkım, İlknur Göl-2021
Commnity & Public Health Nursing, Mosby Co. St.Louis, Stanhope Marcia and Lancester Jeanette-2015
Community and Public Health Nursing, Promoting the Public’s Health, Wolters Kluwer, Cherie Rector-2018
Community/Public Health Nursing, Promoting the Health of Populations, Elsevier, Mary Nies and Melanie McEwen-2018
Population and Community Health Nursing, Pearson, Mary Jo Clark-2014
Halk Sağlığında Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Çağatay Güler ve Levent Akın-2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
100
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
100
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 7 7
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 10 10
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 88
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Adalet, Hak ve Eşitsizlik kavramları Toplumsal Eşitsizlikler ve Sağlık Eşitsizlikleri Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Kapsamı Ders Tartışmalı Ders
2 İncinebilirlik Kavramı, İncinebilir kabul edilen gruplar, İncinebilirliği Etkileyen Faktörler Ders Tartışmalı Ders
3 Engelli Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı (Kavramlar, Epidemiyoloji, Sorunlar, Politikalar, Hemşirenin Rolü) Ders Tartışmalı Ders
4 Yaşlı Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
5 Çocuklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Yaklaşım Ders Tartışmalı Ders
6 Kadınlar ve Hemşirelik Yaklaşımı Toplumsal Cinsiyet Eşitsizlikleri ve Kadın Cinayetleri Ders Tartışmalı Ders
7 ARA SINAV Ders
8 Mental Bozukluğa Sahip Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
9 Yoksulluk ve Hemşirelik Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
10 Göç Eden Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
11 Evsiz Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
12 Madde Kullanım Bozukluğu Olan Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
13 LGBTİ Bireyler ve Hemşirelik Yaklaşımı Ders Tartışmalı Ders
14 Dönem Sonu Öğrenci Ödevi Değerlendirme Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toplumsal eşitsizlikler ve sağlık eşitsizliklerini sıralayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İncinebilir grupları açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İncinebilir gruplarla terapötik görüşme yapabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İncinebilir gruplara yönelik hemşirenin rollerini sayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İncinebilir grupların yaşadıkları soruları çözümleriyle birlikte açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Toplumsal eşitsizlikler ve sağlık eşitsizliklerini sıralayabilir. 2 3 2 1 2 2 1 3 1 1 5 4 4 1 4
İncinebilir grupları açıklayabilir. 2 5 5 1 2 3 1 4 1 1 5 3 2 1 5
İncinebilir gruplarla terapötik görüşme yapabilir. 1 5 3 1 2 2 1 5 1 1 2 2 2 1 5
İncinebilir gruplara yönelik hemşirenin rollerini sayabilir. 2 5 4 1 2 2 1 4 1 1 3 2 2 1 5
İncinebilir grupların yaşadıkları soruları çözümleriyle birlikte açıklayabilir. 1 5 3 1 2 3 1 4 1 1 5 3 2 1 5