EN
  • Anasayfa
  • HEM201 İç Hastalıkları Hemşireliği (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HEM201 - İç Hastalıkları Hemşireliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İç Hastalıkları Hemşireliği HEM201 3 4 + 12 15,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders teorik ve klinik uygulama şeklinde yürütülmektedir
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN
Ders Veren Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA
Amaç

İç hastalıkları sorunu olan bireyin tedavi, hemşirelik bakımı, koruyuculuk ve rehabilitasyonuna ilişkin bilgi, bakım ilkeleri ve klinik yaklaşımları kavramak

Ders İçeriği

Sistemler ve iç hastalıkları, hastalıkların risk faktörleri, tanı, tedavi yaklaşımları ve hemşirelik bakımı

Ders Kaynakları Bedük, T. (editör) İç Hastalıkları Hemşireliği Akıl Notları, 2016.
Karadakovan, A, Eti Aslan F. (Editör) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, 2017 (4. baskı)
Durna, Z. (Editör) İç Hastalıkları Hemşireliği, 2013
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 16 14 224
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 374
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 14,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İç Hastalıkları Sorunu Olan Bireyin Bakımında Hemşirelik Sürecinin Kullanımı, İç Hastalıkları Alanında Sık Karşılaşılan Hastane Enfeksiyonları ve Önlenmesi
2 Sıvı Elektrolit Dengesi ve Dengesizliklerinde Hemşirelik Yaklaşımı, Asit-Baz Dengesi ve Dengesizliklerinde Hemşirelik Yaklaşım
3 Şok ve Hemşirelik Bakımı
4 Alerjik Hastalıklarda Hemşirelik Bakımı
5 Kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı
6 Onkolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı
7 Kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı
8 Ara Sınav
9 Endokrin sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı
10 Sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
11 Sinir sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı
8 Böbrek hastalıkları ve hemşirelik bakımı
13 Eklem hastalıkları ve hemşirelik bakımı
14 Deri hastalıkları ve yaşlı bakımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İç Hastalıkları ile ilgili kavram, ilke ve kuralları bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hasta, ailesi, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışır Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bireyi fiziksel, psikolojik ve sosyal bir bütün olarak görerek bakım sağlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İç hastalıkları sorunu olan birey ve ailesine mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda bakım verir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İç Hastalıkları ve hemşirelik bakımı ile ilgili teori ve uygulamayı sentez eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İç Hastalıkları ile ilgili kavram, ilke ve kuralları bilir 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 3 3
Hasta, ailesi, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışır 5 5 5 5 5 4 4 3 4 4 4 4 4 4 3
Bireyi fiziksel, psikolojik ve sosyal bir bütün olarak görerek bakım sağlar 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 3 4 3 3
İç hastalıkları sorunu olan birey ve ailesine mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda bakım verir 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 5 3 4 3 4
İç Hastalıkları ve hemşirelik bakımı ile ilgili teori ve uygulamayı sentez eder 5 5 5 5 5 4 5 4 5 5 5 3 4 3 3