EN
HEM301 - Doğum - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Doğum - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği HEM301 5 4 + 12 15,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Düz anlatım, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası, barkovizyon, internet, klinikte beceri uygulaması
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE
Amaç

Dersin amaçları; - Ailenin, kadının, fetüsün ve yenidoğanın sağlığının korunması ve yükseltilmesi için gerekli bilgi ve beceri kazandırmak, - Kadın sağlığı sorunlarını bütüncül bir bakışla ele alabilmesini ve sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmesini sağlamak.

Ders İçeriği

• Kadın ve Üreme Sağlığına Genel Bakış • Üreme Sistemi Yapı ve Fonksiyonu • Gebeliğin Oluşumu ve İntrauterin Gelişim • Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım • Doğum Öncesi Dönem • Gebelikte Annenin Fizyolojisi • Gebelik Dönemi Sorunları ve Hemşirelik Bakımı • Normal Doğum Eylemi • Doğum Eyleminde Riskli Durumlar • Normal Yenidoğan • Doğum Sonu Dönem • Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar • Aile Planlaması • Jinekolojide Tanı ve Tedavi Yöntemleri • Üreme Organ Fonksiyon Bozuklukları • Üreme Organ Enfeksiyonları • Üreme Organ İyi ve Kötü Huylu Oluşumlar • Klimakterik Dönem • İnfertilite ve Hemşirelik Bakımı • Kadının Yaşam Dönemlerinde Cinsellik ve Cinsel Sağlık • Kadınla İlgili Mevzuattaki Gelişmeler

Ders Kaynakları Cunningham F.G.,Gant N.F., LevenoK.J.Gilstrap L.C., Haut J.C., Wenstrom K.D.: Williams Obstetrics. McGraw-HillCompanies., Newyork, 2001.
Demir N.: Normal doğum. Ed: M.S Belzaç., Demir N., Koç A., Yüksel A.,ObstetrikMaternal-Fetal Tıp ve Perinatoloji. Kozan Ofset, 2001.
Coşkun A.: Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2012.
Kızılkaya Beji N. (Ed.): Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2015.
Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş III. Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2016.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
100
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
100
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 0 0 0
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 0 0 0
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 0 0 0
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 4 1 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 0 0 0
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 16 14 224
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 0 0 0
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 4 1 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 4 16
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 0 0 0
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 0 0 0
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 2 14 28
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 379
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 14,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kadın ve Üreme Sağlığına Genel Bakış Tartışmalı Ders Ders
2 Üreme Sistemi Yapı ve Fonksiyonu Ders Tartışmalı Ders
3 Gebeliğin Oluşumu ve İntrauterin Gelişim Tartışmalı Ders
4 Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım Gebelikte Annenin Fizyolojisi
5 Doğum Öncesi Bakım
4 Gebelik Dönemi Sorunları ve Hemşirelik Bakımı
7 Normal Doğum Eylemi Doğum Eyleminde Riskli Durumlar
8 Doğum Sonu Dönem Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar
9 Normal Yenidoğan Aile Planlaması
10 Jinekolojide Tanı ve Tedavi Yöntemleri Üreme Organ Fonksiyon Bozuklukları
11 Üreme Organ Enfeksiyonları Üreme Organ İyi ve Kötü Huylu Oluşumlar
12 Klimakterik Dönem İnfertilite ve Hemşirelik Bakımı
13 Kadının Yaşam Dönemlerinde Cinsellik ve Cinsel Sağlık
14 Kadınla İlgili Mevzuattaki Gelişmeler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Puerperium ve Laktasyonda bakımı bilir. Emzirme danışmanlığı yapar
Gebelikte annenin fizyolojisini ve gebelik komplikasyonlarını bilir
Normal ve komplikasyonlu doğum eylemini bilir. Normal ve riskli yeni doğanın fizyolojisi ve bakım gereksinimlerini bilir.
Üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisini bilir. Üreme siklusunu kavrar
İnfertilitede tanı ve tedavi işlemlerini bilir Jinekolojide tanı ve tedavi yöntemlerini bilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Puerperium ve Laktasyonda bakımı bilir. Emzirme danışmanlığı yapar - - - - - - - - - - - - - - -
Gebelikte annenin fizyolojisini ve gebelik komplikasyonlarını bilir - - - - - - - - - - - - - - -
Normal ve komplikasyonlu doğum eylemini bilir. Normal ve riskli yeni doğanın fizyolojisi ve bakım gereksinimlerini bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisini bilir. Üreme siklusunu kavrar - - - - - - - - - - - - - - -
İnfertilitede tanı ve tedavi işlemlerini bilir Jinekolojide tanı ve tedavi yöntemlerini bilir - - - - - - - - - - - - - - -