EN
HEM301 - Doğum - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Doğum - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği HEM301 5 4 + 12 15,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Düz anlatım, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası, barkovizyon, internet, klinikte beceri uygulaması
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Berrak MIZRAK ŞAHİN
Ders Veren Arş. Gör. Rahime AKSOY BULGURCU Öğr. Gör. Fulya Merve KOS Doç. Dr. Berrak MIZRAK ŞAHİN
Amaç

Dersin amaçları; - Ailenin, kadının, fetüsün ve yenidoğanın sağlığının korunması ve yükseltilmesi için gerekli bilgi ve beceri kazandırmak, - Kadın sağlığı sorunlarını bütüncül bir bakışla ele alabilmesini ve sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmesini sağlamak.

Ders İçeriği

• Kadın ve Üreme Sağlığına Genel Bakış • Üreme Sistemi Yapı ve Fonksiyonu • Gebeliğin Oluşumu ve İntrauterin Gelişim • Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım • Doğum Öncesi Dönem • Gebelikte Annenin Fizyolojisi • Gebelik Dönemi Sorunları ve Hemşirelik Bakımı • Normal Doğum Eylemi • Doğum Eyleminde Riskli Durumlar • Normal Yenidoğan • Doğum Sonu Dönem • Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar • Aile Planlaması • Jinekolojide Tanı ve Tedavi Yöntemleri • Üreme Organ Fonksiyon Bozuklukları • Üreme Organ Enfeksiyonları • Üreme Organ İyi ve Kötü Huylu Oluşumlar • Klimakterik Dönem • İnfertilite ve Hemşirelik Bakımı • Kadının Yaşam Dönemlerinde Cinsellik ve Cinsel Sağlık • Kadınla İlgili Mevzuattaki Gelişmeler

Ders Kaynakları Cunningham F.G.,Gant N.F., LevenoK.J.Gilstrap L.C., Haut J.C., Wenstrom K.D.: Williams Obstetrics. McGraw-HillCompanies., Newyork, 2001.
Demir N.: Normal doğum. Ed: M.S Belzaç., Demir N., Koç A., Yüksel A.,ObstetrikMaternal-Fetal Tıp ve Perinatoloji. Kozan Ofset, 2001.
Coşkun A.: Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2012.
Kızılkaya Beji N. (Ed.): Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2015.
Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş III. Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2016.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
30
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 16 14 224
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 5 14 70
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Uygulama 1 Uygulama 1 5 1 5
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 380
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 14,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kadın ve Üreme Sağlığına Genel Bakış Tartışmalı Ders Ders
2 Üreme Sistemi Yapı ve Fonksiyonu Ders Tartışmalı Ders
3 Gebeliğin Oluşumu ve İntrauterin Gelişim Tartışmalı Ders
4 Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım Gebelikte Annenin Fizyolojisi
5 Doğum Öncesi Bakım
4 Gebelik Dönemi Sorunları ve Hemşirelik Bakımı
7 Normal Doğum Eylemi Doğum Eyleminde Riskli Durumlar
8 Doğum Sonu Dönem Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar
9 Normal Yenidoğan Aile Planlaması
10 Jinekolojide Tanı ve Tedavi Yöntemleri Üreme Organ Fonksiyon Bozuklukları
11 Üreme Organ Enfeksiyonları Üreme Organ İyi ve Kötü Huylu Oluşumlar
12 Klimakterik Dönem İnfertilite ve Hemşirelik Bakımı
13 Kadının Yaşam Dönemlerinde Cinsellik ve Cinsel Sağlık
14 Kadınla İlgili Mevzuattaki Gelişmeler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye’de üreme sağlığı sorunları ve bu konunun çözümüne katkıda bulunan yöntem, teknik ve hizmetleri açıklayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kadın ve erkek üreme organlarının anatomi ve fizyolojilerini kavrayabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kadının yaşam evrelerine göre sağlık sorunlarını belirleyebilme ve sorunlarını çözümlemede sağlık bakım planı geliştirebilme bilgi ve becerisini kazanması Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Jinekolojik problemi olan hastayı tanılayabilme, jinekolojik problemi olan hastanın bakım gereksinimlerini saptayabilme ve buna uygun bakımı verebilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Aile Planlaması yöntemlerini sınıflayabilme ve bireye uygun aile planlaması yöntemi hakkında danışmanlık yapabilme Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Türkiye’de üreme sağlığı sorunları ve bu konunun çözümüne katkıda bulunan yöntem, teknik ve hizmetleri açıklayabilme 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kadın ve erkek üreme organlarının anatomi ve fizyolojilerini kavrayabilme 1 5 4 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 3
Kadının yaşam evrelerine göre sağlık sorunlarını belirleyebilme ve sorunlarını çözümlemede sağlık bakım planı geliştirebilme bilgi ve becerisini kazanması 4 5 5 5 5 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5
Jinekolojik problemi olan hastayı tanılayabilme, jinekolojik problemi olan hastanın bakım gereksinimlerini saptayabilme ve buna uygun bakımı verebilme 2 5 5 5 5 5 5 5 5 2 5 5 5 5 4
Aile Planlaması yöntemlerini sınıflayabilme ve bireye uygun aile planlaması yöntemi hakkında danışmanlık yapabilme 1 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 4 5