EN
  • Anasayfa
  • SAS101 Sanat Tarihi (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SAS101 - Sanat Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Tarihi SAS101 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze-Örgün ve Saha İncelemesi
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

-Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilme. -Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilme. -Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinme. -Sanatın çeşitli alanları hakkında temel bilgi sahibi olma; insan faaliyetinin farklı alanlarını Sanat Tarihi açısından ele alma ve ifade etme yeteneğini geliştirme. -Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme. -Eserlerin müze gibi ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.

Ders İçeriği

- Sanatın tanımı ve çeşitleri. - Estetik duygusunun toplumlarda gelişimi. -Orta Asya Türk Sanatı ve Türk-İslam Sanatı

Ders Kaynakları Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi.
Doğan Kuban, 100 Soruda Türkiye Sanatı
Oktay Aslanapa, Türk Sanatı
Reşat Ekrem Koçu, Topkapı Sarayı
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 24 12 288
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 24 12 288
Final Final 1 60 60
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 684
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 26,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin İçeriğini Tanıma. Sanat ve Sanat Türleri Üzerine Değerlendirme.
2 Yontma Taş Devrinden Başlayarak İnsanlığın Sanat Anlayışının Gelişimine Dair Örnekler
2 Yontma Taş Devrinden Başlayarak İnsanlığın Sanat Anlayışının Gelişimine Dair Örnekler
4 Bilecik Yaşayan Şehir Müzesi İnceleme Gezisi
5 Orta Asya Türk Sanatı
6 Türk-İslam Sanatı (Gazneliler-Karahanlılar-Selçuklular Dönemi)
7 Anadolu Selçuklu Sanatı
8 Şeyh Edebali Vadisi'nde Bilecik Eski Yerleşim Alanının Saha İncelemesi
9 Erken Dönem Osmanlı Sanatı (İznik-Bursa-Edirne Örnekleri)
10 Topkapı Sarayı
11 Topkapı Sarayı (Harem)
12 Sinan Çağı ve Süleymaniye
13 Dolmabahçe Sarayı ve Osmanlı Mimarisinde Batılılaşma Dönemi
14 Osmanlı Mimarisinde Batılılaşma Dönemi-Dolmabahçe ve Ortaköy Camileri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilir.
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir.
Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinir.
Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilir - - - - - - - - - - - - - - -