Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | İKT8000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ Prof. Dr. İsmail Hakki İŞCAN Prof. Dr. Aykut EKİNCİ Prof. Dr. Jülide YALÇINKAYA KOYUNCU Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK Prof. Dr. Cüneyt KOYUNCU |
Amaç |
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Doktora tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında ve tez izleme komitesinin gözetiminde teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
Ders Kaynakları |
Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 24 | 3 | 72 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 24 | 3 | 72 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 510 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | TEZ KONUSUNUN BELİRLENMESİ VE İLK DEĞERLENDİRMELERİN YAPILMASI | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
2 | TEZ KONUSUNUN ENSTİTÜYE BİLDİRİLMESİ VE ONAYLANMASI | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
3 | TEZ İLE İLGİLİ LİTERATÜR ARAŞTIRMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
4 | TEZİN BÖLÜMLERİNİN BELİRLENMESİ VE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ HAKKINDA BİLGİ ALIŞVERİŞİNİN YAPILMASI | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
5 | TEZ ÇALIŞMASININ İLK İZLENİMİNİN YAPILMASI | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
6 | ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
6 | ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
6 | ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
6 | ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
6 | ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
6 | ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
6 | ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
6 | ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
6 | ÖNERİLER VE DEĞERLENDİRMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
15 | TEZ HAKKINDA SON İNCELEMELER | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
16 | JÜRİ OLUŞTURMA İŞLEMLERİ | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
17 | TEZ SAVUNMASI | Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |