| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kimya | ZMH105 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze (örgün öğretim) |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zerrin PAT |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel kimya kavramlarını tanımlamak, bu bilgileri yorumlama ve sentezleme yeteneğini kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Maddelerin Özellikleri ve Ölçümü, Atomlar ve Atom Kuramı, Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Tepkimeler, Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri, Asitler ve Bazlar. |
| Ders Kaynakları |
Temel Üniveriste Kimyası, Sarıkaya, Y., Erdik, E.,, Gazi Kitap Evi, 18. Baskı,2007
Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G.Herring, 8. Baskı, 2005, Palme Yayıncılık.nları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Maddenin özellikleri ve Ölçümü | Ders |
| 1 | Maddenin özellikleri ve Ölçümü | Ders |
| 3 | Atomlar ve Atom Kuramı | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Atomlar ve Atom Kuramı | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Kimyasal Bileşikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Kimyasal Bileşikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | stokiyometri problemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 8 | stokiyometri problemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 10 | Kimyasal Tepkimeler | |
| 10 | Kimyasal Tepkimeler | |
| 11 | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 12 | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Asitler ve Bazlar | |
| 14 | Asitler ve Bazlar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kimyadaki temel kavramları öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Kimya ile ilgili temel problemleri çözer | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Kimyasal formülleri yazar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Reaksiyonları kimyasal denklemlerle ifade eder | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kimyadaki temel kavramları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kimya ile ilgili temel problemleri çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kimyasal formülleri yazar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Reaksiyonları kimyasal denklemlerle ifade eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |