| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ölçme Bilgisi | ZMH102 | 2 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme ve uygulama |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel ölçme ilkelerinin kavranması, arazide ölçüm yapabilme ve ölçme aletlerini kullanma becerisi kazandırılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Ölçü birimleri, basit ölçme aletleriyle yatay ölçmeler ( uzunlukların ölçülmesi, dik açıların çakılması, konum planlarının çıkarılması), planimetre, alan hesapları, nivelmanla yükseklik ölçmesi, profil nivelmanı ve yüzey nivelmanı, topografik haritaların çizilmesi ve yorumlanması, GPS’in temel esasları. |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 2 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin genel işlenişi hakkında konuşma, tartışma | |
| 2 | Ölçme Bilgisi Tanımı, İçeriği, Tarihsel Gelişimi ve Ölçme Çeşitleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Ölçü Birimleri ve Ölçek | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 4 | Basit Ölçme Aletleri Yatay Mesafe (uzunluk) Ölçme Aletleri ve Yöntemleri | Problem Çözme |
| 5 | Dik İnme ve Çıkma Aletleri | |
| 5 | Dik İnme ve Çıkma Aletleri | |
| 7 | Alan Ölçme Yöntemleri | Problem Çözme Saha / Arazi Çalışması |
| 8 | Ara sınav(Alan Ölçme Yöntemleri) | Problem Çözme |
| 9 | Düşey Mesafe (yükseklik) Ölçmesi ve Nivelman Aletleri | Problem Çözme |
| 10 | Nokta ve Profil Nivelmanı | Problem Çözme |
| 11 | Yüzey Nivelmanı | Saha / Arazi Çalışması |
| 12 | Eş Yükselti Eğrilerinin Çizimi | Problem Çözme |
| 13 | Topografik Haritaların Yorumlanması | |
| 14 | Küresel Yer Belirleme Sistemelri(GPS) |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yüzey nivelmanı yapma ve eş yükselti eğrilerini çizebilme | |||
| Topografik haritaları okuma ve yorumlama becerisi kazanma | |||
| Tarım mühendisliğinde veri elde edebilmek için temel arazi ölçmelerini yapabilme, temel ölçme aletleri ile çalışabilme, | |||
| Yükseklik ölçüsüne ilişkin ölçmelerin temel prensiplerini kavrama, ölçümleri planlama ve uygulayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yüzey nivelmanı yapma ve eş yükselti eğrilerini çizebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Topografik haritaları okuma ve yorumlama becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarım mühendisliğinde veri elde edebilmek için temel arazi ölçmelerini yapabilme, temel ölçme aletleri ile çalışabilme, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yükseklik ölçüsüne ilişkin ölçmelerin temel prensiplerini kavrama, ölçümleri planlama ve uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |