| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bitki Fizyolojisi | ZMH108 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders Verme |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bitki ve bitki organlarının fonksiyonları ile bitkilerin yapısı, fizyolojisi ve biyokimyası arasındaki ilişkileri öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Hücre-doku-organ tanımı. Su ve mineral maddelerin alınımı ve taşınımı. Transpirasyon, solunum, fotosentez, organik madde taşınımı. Büyüme ve gelişme fizyolojisi; fitokrom sistemi, bitki büyüme düzenleyiciler, çiçeklenme, stres fizyolojisi |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 8 | 32 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 5 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 8 | 24 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Difüzyon ve osmoz | Ders |
| 2 | Su potansiyeli ve şişme basıncı | Ders |
| 3 | Bitkilerde su alımı ve verimi | |
| 4 | Bitkilerde mineral metabolizması | |
| 5 | Bitkilerde enerji metabolizması | Ders |
| 6 | Fotosentez | |
| 8 | Solunum | Ders |
| 8 | Solunum | Ders |
| 8 | Bitkilerde azot metabolizması | |
| 10 | Fitohormonların sınıflandırılması | Ders |
| 11 | Stimülatörler; oksinler, sitokininler | Ders |
| 11 | Stimülatörler; giberellinler | |
| 12 | İnhibitörler; Absisik asit, etilen | |
| 13 | Çimlenme ve dormansi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bitki hormonlarıve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Su alımı, mineral, karbon, azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çimlenmenin temel ilkelerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bitki hormonlarıve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Su alımı, mineral, karbon, azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çimlenmenin temel ilkelerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |