Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarımsal Mekanizasyon | ZDF205 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin tarımsal mekanizasyon sistemini anlayabilmesini sağlamak, tarımda kullanılan alet ve makinaların ayar ve kullanımlarını yapabilmek |
Ders İçeriği |
Tarımda güç iletimi, enerji ve motorlar, traktörler, toprak işleme makinaları, ekim, dikim ve gübreleme makinaları, bitki koruma makinaları, hayvansal üretim makinaları, hasat ve hasat sonrası mekanizayon uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
R. KESKİN, D. ERDOĞAN, 1984. Tarımsal Mekanizasyon. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları: 927, Yardımcı Ders Kitabı No: 262, A.Ü. Basımevi, ANKARA. Prof. Dr. Kamil Alibaş. Ölçme Ve Değerlendirme. U.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları Y. Ulusoy 2011, Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 13 | 52 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, konu ve faaliyetlerin ve değerlendirme yöntemlerinin ve işleyişin açıklanması Tanışma ve ders öğretim planının öğrencilerle birlikte incelenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Tarımsal mekanizasyon tanımı, temel unsurlarının belirlenmesi. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Türkiye ve Dünya ülkelerinde tarımsal mekanizasyon düzeyleri ve geleceği. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Tarım Toprak bilgisi ve Toprağın fiziksel özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Bitkisel üretim tekniklerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
6 | Tarımsal Enerji Kaynakları | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
7 | Traktör ve temel teknik özellikleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
7 | Ara sınav | |
9 | Toprak işleme makinaları teknik özelliklerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
10 | Ekim, dikim ve gübreleme makinaları | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
11 | İlaçlama makineleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
12 | Bakım onarım makineleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
13 | Hasat Harman Makineleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
14 | SahadayUygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
14 | SahadayUygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon kavramlarına hakim olur ve önemini kavrar. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Tarımda kullanılan her türlü mekanizasyon aracına ilişkin iş başarısı problemlerini çözer. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Tarımsal uygulamarın çevreyle etkileşimi konusunda fikir yürütebilir. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon kavramlarına hakim olur ve önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tarımda kullanılan her türlü mekanizasyon aracına ilişkin iş başarısı problemlerini çözer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tarımsal uygulamarın çevreyle etkileşimi konusunda fikir yürütebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |