| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tarımsal Mekanizasyon | ZDF205 | 3 | 2 + 2 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin tarımsal mekanizasyon sistemini anlayabilmesini sağlamak, tarımda kullanılan alet ve makinaların ayar ve kullanımlarını yapabilmek |
| Ders İçeriği |
Tarımda güç iletimi, enerji ve motorlar, traktörler, toprak işleme makinaları, ekim, dikim ve gübreleme makinaları, bitki koruma makinaları, hayvansal üretim makinaları, hasat ve hasat sonrası mekanizayon uygulamaları |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
R. KESKİN, D. ERDOĞAN, 1984. Tarımsal Mekanizasyon. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları: 927, Yardımcı Ders Kitabı No: 262, A.Ü. Basımevi, ANKARA. Prof. Dr. Kamil Alibaş. Ölçme Ve Değerlendirme. U.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları Y. Ulusoy 2011, Ders Notları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 13 | 52 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 3 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
| Uygulama 2 | Uygulama 2 | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, konu ve faaliyetlerin ve değerlendirme yöntemlerinin ve işleyişin açıklanması Tanışma ve ders öğretim planının öğrencilerle birlikte incelenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Tarımsal mekanizasyon tanımı, temel unsurlarının belirlenmesi. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Türkiye ve Dünya ülkelerinde tarımsal mekanizasyon düzeyleri ve geleceği. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Tarım Toprak bilgisi ve Toprağın fiziksel özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Bitkisel üretim tekniklerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 6 | Tarımsal Enerji Kaynakları | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 7 | Traktör ve temel teknik özellikleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 9 | Toprak işleme makinaları teknik özelliklerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 10 | Ekim, dikim ve gübreleme makinaları | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 11 | İlaçlama makineleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 12 | Bakım onarım makineleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 13 | Hasat Harman Makineleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 14 | SahadayUygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 14 | SahadayUygulama örnekleri | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon kavramlarına hakim olur ve önemini kavrar. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Tarımda kullanılan her türlü mekanizasyon aracına ilişkin iş başarısı problemlerini çözer. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Tarımsal uygulamarın çevreyle etkileşimi konusunda fikir yürütebilir. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon kavramlarına hakim olur ve önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarımda kullanılan her türlü mekanizasyon aracına ilişkin iş başarısı problemlerini çözer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarımsal uygulamarın çevreyle etkileşimi konusunda fikir yürütebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |