| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tarla Tarımının İlkeleri | TRB201 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme, laboratuvarda bitki tanıma ve uygulama yapma |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hanife MUT (Yıl: 2022 - 2023) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Murat KARDEŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Hanife MUT |
| Amaç |
Tarla tarımının genel ilkelerinin öğretilmesi |
| Ders İçeriği |
Dünyada ve ülkemizde tarımın genel yapısı ve karşılaştırılması, kültür bitkilerinde verim ve verim öğeleri, verimi etkileyen faktörler, tarla tarımı sistemleri, tarla bitkilerinde; ekim nöbeti, toprak işleme, tohumluk, ekim, gübreleme, bakım, hasat ve harman hakkında genel bilgiler. |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim Üyesinin Ders Notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 16 | 64 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 3 | 12 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Dünyada ve ülkemizde tarımın genel yapısı | Ders |
| 3 | Dünyada ve ülkemizde tarımın genel yapısı ve karşılaştırılması | |
| 4 | Kültür bitkilerinde verim ve verim öğeleri | |
| 4 | Kültür bitkilerinde verim ve verim öğeleri | |
| 6 | Verimi etkileyen faktörler | |
| 6 | Verimi etkileyen faktörler | |
| 8 | Tarla tarımı sistemleri | Sözlü |
| 9 | Tarla bitkilerinde; ekim nöbeti, toprak işleme | Problem Çözme |
| 9 | Tarla bitkilerinde; ekim nöbeti, toprak işleme | Problem Çözme |
| 11 | Tohumluk, ekim | Saha / Arazi Çalışması |
| 12 | Gübreleme, bakım | Saha / Arazi Çalışması |
| 13 | Hasat ve harman hakkında genel bilgiler | Saha / Arazi Çalışması |
| 13 | Hasat ve harman hakkında genel bilgiler | Saha / Arazi Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarla tarımının tanımını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tarla bitkilerinin yetiştiriciliğini anlama ve kullanabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bilgileri pratiğe uyarlama becerisini kazanma | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |