• Anasayfa
  • BKM203 Entomoloji (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BKM203 - Entomoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Entomoloji BKM203 3 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tufan Can ULU
Ders Veren
Amaç

Entomoloji dersi, öğrencilere bitkisel ürünlerde zararlı olan nematod, akar ve böcekler başta olmak üzere diğer bazı tarım zararlılarını anlatmayı amaçlamaktadır. Bu zararlıların morfolojisi, fizyolojisi, zararı ve mücadele yolları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersi alan öğrenciler böcekler başta olmak üzere, nematod ve akarlar hakkında geniş bilgi sahibi olmaktadır.

Ders İçeriği

Canlıların ve özellikle hayvansal organizmaların sistematik sınıflandırılmasında böceklerin yeri, morfolojik ve fizyolojik özellikleri, ekolojileri, tarımsal açıdan önemli faydalı ve zararlı grupların tanıtımı, genel mücadele esasları

Ders Kaynakları Kansu, İ.A. 2018 Genel Entomoloji, Kıvanç Basımevi, Ankara, 426 s. 3.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 4 16
Final Final 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Böceklerin sistematikteki yeri ve Arthropoda şubesinin bazı önemli sınıflarının genel özellikleri
2 Böceklerin zarar ve yararları
3 Böceklerin dış yapısı ( morfolojisi ), deri ve yapısı
4 Böceklerde baş (caput, cephalo) ve uzantıları
5 Böceklerde göğüs (thorax) ve uzantıları
6 Böceklerde karın (abdomen) ve uzantıları
7 Arasınav
8 Boşaltım sistemi, dolaşım sistemi ve solunum sistemi
9 Sinir sistemi ve salgı sistemi
10 Böceklerin içyapısı ve çalışması (anatomisi ve fizyolojisi), kas sistemi, sindirim sistemi
11 Duyu organları ve üreme sistemi
12 Böceklerde üreme ve gelişme
13 Böcek ekolojisi
14 Böceklerin toplanması ve koleksiyon yapılması
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Zararlılarla mücadelede kullanılabilecek yöntemleri bilir, uygulayabilir ve üreticilere aktarabilir.
Böceklerin, akarların ve nematodların genel morfolojik özelliklerini, üremelerini ve gelişmelerini öğrenmek
Zararlılarla mücadelede kullanılabilecek yöntemleri öğrenmek, uygulayabilmek ve üreticilere aktarabilmek
Böceklerin, akarların ve nematodların genel morfolojik özelliklerini, üremelerini ve gelişmelerini bilir.
Böceklerin, akarların, nematodların ve diğer zararlıların hayvanlar alemindeki yerini, zararlıların meydana getirdiği ürün kayıplarını ve yararlıların oynadığı rolü öğrenmek
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Zararlılarla mücadelede kullanılabilecek yöntemleri bilir, uygulayabilir ve üreticilere aktarabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Böceklerin, akarların ve nematodların genel morfolojik özelliklerini, üremelerini ve gelişmelerini öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
Zararlılarla mücadelede kullanılabilecek yöntemleri öğrenmek, uygulayabilmek ve üreticilere aktarabilmek - - - - - - - - - - - - - - -
Böceklerin, akarların ve nematodların genel morfolojik özelliklerini, üremelerini ve gelişmelerini bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Böceklerin, akarların, nematodların ve diğer zararlıların hayvanlar alemindeki yerini, zararlıların meydana getirdiği ürün kayıplarını ve yararlıların oynadığı rolü öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -