Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknik Resim | ZDF221 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin teknik resim temel çizim esaslarını öğrenmesini ve yapı (mimari) ve sulama projelerinin tasarımında gerekli çizimleri yapabilmesini ve bu tür hazırlanmış projelerde çizimleri irdeleyebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Teknik resim araç ve gereçleri, Yazı ve çizgi çalışması, Geometrik şekil çizimleri, İzdüşüm, Perspektiften görünüş çıkarmak, Ölçekler, Ortak görünüş, Noksan verilen görünüşler, Kesit alma, Ölçülendirme, Perspektif çizimi |
Ders Kaynakları |
Yayını, İzmir Yardımcı ders kitabı • Özbenli, E., Tüdeş, T. 2001. Ölçme Bilgisi-Pratik Karadeniz Teknik Üniv. Yayın no:87, Trabzon, 555 s.
Ders Kitabı • Balcı, A., Avcı, M. 2002. Ölçme Bilgisi I, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dersi veren öğretim üyesinin ders notları Yayını, İzmir Yardımcı ders kitabı • Özbenli, E., Tüdeş, T. 2001. Ölçme Bilgisi-Pratik Karadeniz Teknik Üniv. Yayın no:87, Trabzon, 555 s. Ders Kitabı • Balcı, A., Avcı, M. 2002. Ölçme Bilgisi I, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dersi veren öğretim üyesinin ders notları Yayını, İzmir Yardımcı ders kitabı • Özbenli, E., Tüdeş, T. 2001. Ölçme Bilgisi-Pratik Karadeniz Teknik Üniv. Yayın no:87, Trabzon, 555 s. Ders Kitabı • Balcı, A., Avcı, M. 2002. Ölçme Bilgisi I, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dersi veren öğretim üyesinin ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, kapsamı, işleniş şekli, gerekli materyaller. | |
2 | AutoCAD programına giriş yapılarak, temel çizim elemanları tanıtılacaktır. Çizgilerin uzatılması, kesiştirilmesi, nokta yakalama modunun tanıtımı . | Ders |
3 | Osnap, modify, zoom, komutlarının anlatımı ve gösterimi | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Ön görünüş çizimleri | Ders |
5 | Üç görünüş çizimleri | Ders |
6 | Silindirik ve delikli cisimlerin üç görünüşünün çizimi. | |
10 | Ölçülendirme teknikleri ve mimari projelerde ölçülendirme. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Tasarı geometri (Nokta, doğru, düzlem, cisim) esasları ve uygulamaları. | Ders Gösterim |
4 | İzdüşüm teorisi ve epür çizimi. | |
5 | Düz ve eğik yüzeyli cisimlerin üç görünüşünün çizimi. | |
7 | Kesit alma teknikleri ve yapılarda kesit alma örnekleri. | |
13 | Uygulama | Ders |
13 | Uygulama | Ders |
13 | Uygulama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görünüşü autocad programında çizer. | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Kesit almayı autocad programında çizer. | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ölçülendirmeyi, yüzey işaretlerini ve toleransları şekil üzerinde uygular. | Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görünüşü autocad programında çizer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kesit almayı autocad programında çizer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ölçülendirmeyi, yüzey işaretlerini ve toleransları şekil üzerinde uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |