Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kırsal Yerleşim Planlaması | ZDF214 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı kırsal yerleşimi oluşturan öğeleri tanıtmak ve kırsal yerleşimleri geliştirilmeyi, kırsal yerleşim birimlerini planlanmayı, fiziksel planlama sorunlarını analiz etmeyi ve çözüm önerilerini geliştirmeyi öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Yerleşimler ve yerleşim etkenleri, kırsal yerleşimlerin fiziksel yapısı, kırsal alanda yerleşim şekilleri, kırsal alan planlaması, Türkiye’de kırsal yerleşimlerin özellikleri, köy fiziksel planlaması, tarımsal işletme merkezinin planlanması. |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi notları
1. Arıcı, İ., Yaslıoğlu, E., 2009. Kırsal Yerleşim Planlaması, U.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Notları No:104, 88S. 1. Arıcı, İ., Yaslıoğlu, E., 2009. Kırsal Yerleşim Planlaması, U.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Notları No:104, 88S. 2. Yalan, E., C. Finkenl, L. Guttman, C. Jacobsen 1972. The Modernization of Traditional Agricultural Villages. Publication on Problems of regional Development II. Settlement Study Center, Rehovot, ISRAEL. 3. Farmstead Planning Handbook 1982. Midwest Plan Services, Iowa State University, Ames, ABD. 4. Glück, A. ve H. Magel 1990. Das Land hat Zukunft Neue Perspektiven für Laendliche Raeume, Jehle Verlag, München. 5. Kurowski, E. 1981. Gestaltwandel laendlicher Siedlungen. Landwirschaftsverlag GmbH 4400, Münster, Hiltrup. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yerleşim ve yerleşim etkenleri. | |
2 | Kırsal yerleşimlerin fiziksel yapısı. | |
3 | Kırsal alanlardaki yerleşim şekilleri. | |
4 | Dağınık yerleşimler. | |
5 | Toplu yerleşimler. | |
6 | Kırsal alan planlaması. | |
7 | Kırsal yerleşme ve kırsal kalkınma. | |
8 | Türkiye’de kırsal yerleşimlerin özellikleri. | |
9 | Türkiye’de kırsal yerleşimlerin sorunları ve çözüm önerileri. | |
10 | Köy yerleşim yeri. | |
11 | Köy fiziksel planlaması. | |
12 | Tarımsal işletme merkezinin planlanma ilkeleri. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kırsal yerleşim sorunlarını analiz edebilme, sorunları belirleyip çözebilme. | |||
Kırsal yerleşim planlama ilkelerini uygulayabilme. | |||
Kırsal yerleşim planlaması için gerekli verileri araştırabilme ve farklı disiplinlerle çalışabilme. | |||
Kırsal alanı ve kırsal yerleşmeyi sentezleyebilme. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kırsal yerleşim sorunlarını analiz edebilme, sorunları belirleyip çözebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kırsal yerleşim planlama ilkelerini uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kırsal yerleşim planlaması için gerekli verileri araştırabilme ve farklı disiplinlerle çalışabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kırsal alanı ve kırsal yerleşmeyi sentezleyebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |