| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tarımsal Enerji | ZDF224 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çayan ALKAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin, enerji üretimi ve kullanımı alanındaki problemlere çözüm getirebilecek duruma gelmeleri amaçlanır. |
| Ders İçeriği |
Enerji Nedir, Nasıl Yayılır, Enerji Türleri (Güneş, Fosil Yakıtlar; Petrol, Kömür, Doğal Gaz, Kaya Gazı vb., Rüzgar Enerjisi, Hidro Enerji, Jeotermal Enerji, Nükleer Enerji, Gel-Git (Dalga Enerjileri), Konvansiyonel Enerji Kaynaklarının Sürdürülebilirliği |
| Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Güngör YAVUZCAN 1994. Enerji Teknolojisi. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayını. Yayın No: 1324, Ders kitabı:383(117s)
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Enerjinin tanımı, makine-enerji ilişkileri, Dünya'da ve Türkiye'de enerji üretim ve tüketimi | |
| 3 | Güneş enerjisi ve teknolojisi | |
| 3 | Güneş enerjisi ve teknolojisi | |
| 5 | Rüzgar enerjisi ve teknolojisi | |
| 5 | Rüzgar enerjisi ve teknolojisi | |
| 6 | Hidrolik enerjisi ve teknolojisi | |
| 6 | Hidrolik enerjisi ve teknolojisi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Biyomas enerjisi ve teknolojisi | |
| 10 | Jeotermal enerji ve teknolojisi | |
| 11 | Nükleer enerji ve teknolojisi | |
| 12 | Tarımsal üretimde enerji transformasyonu | |
| 13 | Enerji üretiminin optimizasyonu | |
| 14 | Enerji verimliliği ve enerji tasarrufu |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Enerji tanımı ve önemini bilmelidir. | |||
| Jeotermal enerjiyi ve bu enerjiden yararlanma teknolojilerini bilmelidir | |||
| Güneş, rüzgar ve hidroelektrik enerjinin üretim yollarını be teknolojilerini bilmelidir. | |||
| Konvensiyonel ve alternetif enerjilerin neler olduğunu bilmelidir. | |||
| Biyokütle enerjisinin ne anlama geldiğini ve çeşitlerini bilmelidir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Enerji tanımı ve önemini bilmelidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Jeotermal enerjiyi ve bu enerjiden yararlanma teknolojilerini bilmelidir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Güneş, rüzgar ve hidroelektrik enerjinin üretim yollarını be teknolojilerini bilmelidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Konvensiyonel ve alternetif enerjilerin neler olduğunu bilmelidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Biyokütle enerjisinin ne anlama geldiğini ve çeşitlerini bilmelidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |