• Anasayfa
  • ZDF309 Yem Bitkileri (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
ZDF309 - Yem Bitkileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yem Bitkileri ZDF309 5 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme, arazi çalışmaları
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hanife MUT
Ders Veren
Amaç

Hayvan beslenmesinde önemli bir yeri olan kaliteli kaba yemin ana kaynaklarından birisi de tarla tarımı içerisinde yem bitkileri üretimidir. Bu dersin temel amacı Tarla Bitkileri Bölümü öğrencilerine yem bitkileri türlerini tanıtmak, bu türlerin yetiştirme tekniklerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Buğdaygil ve baklagil yembitkileri

Ders Kaynakları Acar Z ve Ayan İ. 2004. Yem Bitkileri Kültürü. OMU Ziraat Fakültesi yayınları
Öğretim üyesi ders notları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 50
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 16 48
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 6 12
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 85
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,33
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çayır-mera ve Yem Bitkilerinin Bugünkü Durumu
2 Yonca ve Türleri
3 Üçgül türleri
4 Korunga ve Fiğ türleri
5 Bezelye ve Taşyoncası türleri
6 Acı bakla ve diğer baklagil yem bitkileri
7 Mısır ve sorgum
8 Ders tekrarı + Arasınav
9 Ayrık, brom, yumak ve çim türleri
10 Diğer buğdaygil yem bitkileri
11 Kuru ot
12 Silaj
13 Silaj
14 Silaj
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Amaca uygun yem bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; başlıca buğdaygil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme;
Mısır ve sorgum gibi silaj bitkilerinin yetiştirme tekniklerini ve uygun hasat devreleri hakkında bilgileri üreticilere aktarabilme;kuru ot ve silaj yapımının ana ilkelerini bilmek
Yem bitkilerinin hasat devrelerine göre ot kalitesinin değişimini bilmek,önemli kuru ot bitkilerini tanıyabilme ve bu türlerden kaliteli ot üretim tekniklerini uygulayabilme;
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre yem bitkisi önerebilme;bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme;
Türkiye için önemli yem bitkisi türlerini tanıyabilme; başlıca baklagil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme;
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Amaca uygun yem bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; başlıca buğdaygil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; - - - - - - - - - - - - - - -
Mısır ve sorgum gibi silaj bitkilerinin yetiştirme tekniklerini ve uygun hasat devreleri hakkında bilgileri üreticilere aktarabilme;kuru ot ve silaj yapımının ana ilkelerini bilmek - - - - - - - - - - - - - - -
Yem bitkilerinin hasat devrelerine göre ot kalitesinin değişimini bilmek,önemli kuru ot bitkilerini tanıyabilme ve bu türlerden kaliteli ot üretim tekniklerini uygulayabilme; - - - - - - - - - - - - - - -
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre yem bitkisi önerebilme;bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme; - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye için önemli yem bitkisi türlerini tanıyabilme; başlıca baklagil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; - - - - - - - - - - - - - - -