Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Buğdaygil Yem Bitkileri | TRB313 | 5 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, laboratuvar da bitkileri tanıtma, arazide uygulama yapmak |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR |
Amaç |
Bu dersin amacı buğdaygil yembitkilerini tanıtmak, kaba yem olarak önemlerini belirtmek, yeşil alan ve çevre düzenlemedeki rolleri hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Yembitkilerinin önemi, buğdaygil yembitkilerinin önemi, bazı buğdaygil yembitkilerinin tarımı, kültürü, hayvan beslemedeki önemleri, örneğin, Lolium, Agropyron, Phleum, Alopecurus, Poa, Festuca, Brom ve Dactylis cinsleri |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi kaynağı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 5 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 16 | 64 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yem bitkilerinin önemi | |
3 | Buğdaygil yem bitkilerinin önemi | |
4 | Bazı buğdaygil yem bitkilerinin tarımı | |
5 | Kültürü, hayvan beslemedeki önemleri | |
6 | Lolium cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | |
6 | Lolium cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | |
8 | Agropyron cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | |
9 | Phleum cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | |
10 | Alopecurus cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | |
11 | Poa cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | |
12 | Festuca cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | |
13 | Brom cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı | |
14 | Dactylis cinsine ait yem bitkilerinin genel özellikleri ve tarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Buğdaygil yem bitkilerinin önemini kavrar | |||
Bugdaygil yem bitkilerinin tarımını öğrenir | |||
Buğdaygil yem bitkilerinin genel özelliklerini öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Buğdaygil yem bitkilerinin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bugdaygil yem bitkilerinin tarımını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Buğdaygil yem bitkilerinin genel özelliklerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |