| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Standardizasyon ve Depolama | TRB335 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders Verme |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Standardizasyon ve depolamanın amacı |
| Ders İçeriği |
Standardizasyon ve depolamanın tanımlanması |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 12 | 48 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Standardizasyon ve depolama nedir | Ders |
| 2 | Standardizasyon ve depolama hakkında genel bilgiler | Ders |
| 3 | Tarla bitkilerinin standardizasyonu ve depolanması | |
| 4 | Bütün bitkilerin ayrı ayrı ele alınması, | Ders |
| 5 | Depolama tekniklerinin bitki grupları seviyesinde verilmesi | |
| 6 | Depolamanın faydaları | |
| 6 | Depolamanın faydaları | |
| 8 | Depo şartları | |
| 9 | Tarla bitkilerinde depolamanın faydaları | |
| 10 | Uygulama | Ders |
| 10 | Uygulama | Ders |
| 10 | Uygulama | Ders |
| 10 | Uygulama | Ders |
| 10 | Uygulama | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Depolamanın faydalararını öğreniler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrencilere depolama tekniklerinin öğretilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Depolama şartları hakkında bilgi sahibi olurlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Depolamanın faydalararını öğreniler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencilere depolama tekniklerinin öğretilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Depolama şartları hakkında bilgi sahibi olurlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |