EN
  • Anasayfa
  • TRB337 Münavebe (2022 - 2023 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRB337 - Münavebe
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Münavebe TRB337 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme ve arazi uygulamaları
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ
Ders Veren Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE
Amaç

Münavebenin amaç ve önem ve tekniklerinin öğretilmesi

Ders İçeriği

Tarımın tanımı ve önemi, geleneksel tarım, sürdürülebilir tarım ile ekolojik tarım hakkında bilgiler ve karşılaştırmalar, ülkemizin tarım bölgelerinin iklim, toprak ve tarım özelliklerine göre incelenmesi, bu bölgelerde uygulanan tarım sistemlerin ve ekim nöbetinin karşılaştırılması, günümüzdeki ve gelecekteki ekim nöbeti ilkeleri, ekim nöbetinde yer alacak bitkilerin allelopatik ilişkileri, kültür bitkileri ve yabancı otların bitki salgıları, bitkitoprak ilişkilerini inceleyen ve içeren genel bilgiler. Ekim nöbetine ilişkin yapılan araştırmalar, tek yönlü tarımla yoğun tarım arasındaki farklar ve ekim nöbetinin önemi.

Ders Kaynakları • Algan, N. ve İ. Duman.1998. Ekolojik Tarımda Rotasyon (Ekim Nöbeti). Ekolojik Tarım. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Bornova, İZMİR • Ceylan, A. 1994. Tarla Tarımı. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 491, 520 s. • Anaç, D. ve B. Okur. 1998. Toprağın Verimliliğinin Doğal Yollar ile Artırılması. Ekolojik Tarım. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Bornova, İZMİR, Sayfa: 37-73.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
40
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 16 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 7 28
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 5 2 10
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 2 10
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarımın tanımı ve önemi Ders
2 Geleneksel Tarım Ders
3 Geleneksel tarım, sürdürülebilir tarım ile ekolojik tarım hakkında bilgiler ve karşılaştırmalar Ders
4 Ülkemizin tarım bölgelerinin iklim, toprak ve tarım özelliklerine göre incelenmesi
5 Bu bölgelerde uygulanan tarım sistemlerin ve ekim nöbetinin karşılaştırılması Ders
6 Günümüzdeki ve gelecekteki ekim nöbeti ilkeleri
6 Günümüzdeki ve gelecekteki ekim nöbeti ilkeleri
8 Ekim nöbetinde yer alacak bitkilerin allelopatik ilişkileri
9 Kültür bitkileri ve yabancı otların bitki salgıları
10 Bitki- toprak ilişkilerini inceleyen ve içeren genel bilgiler
11 Ekim nöbetine ilişkin yapılan araştırmalar
13 Tek yönlü tarımla yoğun tarım arasındaki farklar ve ekim nöbetinin önemi. Ders
13 Tek yönlü tarımla yoğun tarım arasındaki farklar ve ekim nöbetinin önemi. Ders
14 Genel Tekrar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Geleneksel Tarım hakkında bilgi kazanılması Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sürdürülebilir tarım ve organik tarım hakkında bilgi edinilmesi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Münavebe hakkıda bilgi edinilmesi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Geleneksel Tarım hakkında bilgi kazanılması 5 5 5 5 2 3 3 4 4 4 5 2 2 3 4
Sürdürülebilir tarım ve organik tarım hakkında bilgi edinilmesi 5 5 2 3 5 4 4 3 3 3 5 4 2 2 3
Münavebe hakkıda bilgi edinilmesi 5 4 3 4 5 4 4 3 3 4 4 4 4 3 3