Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yabancı Otlar ve Mücadele Yöntemleri | ZDF301 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, arazi çalışmaları |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarla Bitkileri Yetiştiriciliğinde karşılaşılan yabancı otların öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Tarla bitkilerinin dünya ve ülkemizdeki ekonomik önemi ve üretimi sınırlayan faktörler. Yabancı otların genel özellikleri, zarar ve yararları. Tahıllar, endüstri bitkileri, Çayır mera yem bitkileri, yemeklik tane baklagillerde yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları. Bu yabancı otlarla kültürel, mekanik, biyolojik, kimyasal mücadele yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi ders notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Tarla bitkilerinin dünya ve ülkemizdeki ekonomik önemi | |
2 | Tarla bitkilerinin dünya ve ülkemizdeki ekonomik önemi | |
4 | Üretimi sınırlayan faktörler | |
5 | Yabancı otların genel özellikleri | Ders |
7 | Yabancı otların genel özellikleri, zarar ve yararları | Problem Çözme |
7 | Yabancı otların genel özellikleri, zarar ve yararları | Problem Çözme |
8 | Tahıllarda yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları | Ders |
9 | Endüstri bitkilerinde yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları | Ders |
10 | Çayır mera yem bitkilerinde yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları | Ders |
11 | Yemeklik tane baklagillerde yaygın olarak görülen yabancı otların tanımı, ekolojisi, adaptasyonu, zararları | |
12 | Bu yabancı otlarla kültürel, mekanik, biyolojik, kimyasal mücadele yöntemleri | |
12 | Bu yabancı otlarla kültürel, mekanik, biyolojik, kimyasal mücadele yöntemleri | |
14 | Genel tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler yabancı otlarla ilgili bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler yabancı otlarla ilgili bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |