| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyolojik Çeşitlilik | ZDF305 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Merve KARAKOYUN MUTLUAY |
| Ders Veren | Prof. Dr. Erdem GÜLÜMSER |
| Amaç |
Biyolojik çeşitliliğin öneminin anlatılması |
| Ders İçeriği |
Biyolojik çeşitliliğin tanınması ve önemi |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 6 | 18 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Biyolojik çeşitlilik nedir | |
| 2 | Dünyada ve Türkiye de biyolojik çeşitliliğin evrimi | |
| 3 | Biyolojik çeşitliliğin görüldüğü önemli alanlar | |
| 4 | Bitki gen kaynakları ve çevre korumasındaki önemi | |
| 5 | Ülkemizdeki genetik erozyon ve erozyona uğrayan türler | |
| 6 | Biyolojik zenginliklerin ekonomik önemi | |
| 7 | Vize | |
| 8 | Tehlike altındaki türler | |
| 9 | Dünya da ve Türkiye de gen merkezleri | |
| 10 | Endemik türlerin yayıldıkları alanlar | |
| 11 | Genetik zenginliklerin korunmasında temel ilkeler | |
| 12 | Tür ve habitat korunmasındaki temel ilkeler | |
| 13 | Uygulama | |
| 13 | Uygulama |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dünyada ve Türkiyedeki biyolojik çeşitliliğin tanınması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dünyada ve Türkiyedeki biyolojik çeşitliliğin tanınması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |