| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Yabancı Dil II | TRB332 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Öğr. Gör. XXX ABUDUAINI |
| Amaç |
Genel Yabancı Dil Bilgisinin Verilmesi ve Mesleki Terimlerin Öğretilmesi |
| Ders İçeriği |
Tarla Bitkilerinde metinlerin Türkçe'den İngilizce'ye ve İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmesi, tarla bitkilerinde sözcüklerin öğretilmesi, tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 1 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 16 | 64 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 6 | 24 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,43 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Yabancı Dil Seviyelerinin Sınanması | |
| 2 | Yabancı dil seviyelerinin sınanması | Tartışmalı Ders |
| 3 | Yabancı Dil Bilgisi Genel Tekrar | |
| 3 | Yabancı dil bilgisi genel tekrar | Ders |
| 3 | Yabancı Dil Bilgisi Genel Tekrar | |
| 3 | Yabancı dil bilgisi genel tekrar | Ders |
| 5 | Tarla Bitkilerinde metinlerin Türkçe'den İngilizce'ye ve İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmesi | |
| 6 | Tarla Bitkilerinde metinlerin Türkçe'den İngilizce'ye ve İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmes | |
| 6 | Tarla Bitkilerinde metinlerin Türkçe'den İngilizce'ye ve İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmesi | Ders |
| 7 | Vize | |
| 9 | Tarla bitkilerinde sözcüklerin öğretilmesi | |
| 9 | Tarla bitkilerinde sözcüklerin öğretilmesi | |
| 9 | Tarla bitkilerinde sözcüklerin öğretilmesi | |
| 10 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması | |
| 10 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması | |
| 10 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması | |
| 10 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması | |
| 10 | Tarla bitkilerinde makalelerin İngilizce yayın için hazırlanması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarla bitkileri yetiştiriciliği, toprak işleme, ekim, gübreleme ve sulama gibi konularda İngilizce kelime ve dil bilgisini öğrenme | |||
| Yabancı yayınların tercümesinde ve Türkçe yayınların yabancı dile çevrilmesi konusunda alt yapıya sahip olunacak | |||
| Mesleki İngilizce konusundaki gelişmeleri takip eder |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarla bitkileri yetiştiriciliği, toprak işleme, ekim, gübreleme ve sulama gibi konularda İngilizce kelime ve dil bilgisini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yabancı yayınların tercümesinde ve Türkçe yayınların yabancı dile çevrilmesi konusunda alt yapıya sahip olunacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mesleki İngilizce konusundaki gelişmeleri takip eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |